Vlaamse jobkorting en uitsluiting van Vlaamse Brusselaars

VlaamseBxl
Topic Starter

Vlaamse jobkorting en uitsluiting van Vlaamse Brusselaars

#1 , 22 mar 2009 10:03

Als Vlaamse Brusselaar ben ik werkzaam in Vlaanderen; zoals vele van mijn Vlaamse collega's keek ik uit naar de jobkorting. Echter, nu blijkt dat de Vlaamse Brusselaar uitgesloten wordt van dit gunst regime.
Hierbij enkele concrete vragen:
1. Er wordt wel eens aangedragen dat juridisch een Vlaamse Brusselaar niet bestaat. Echter:
1a. ten tijde van verkiezingen, moeten Vlaamse Brusselaars wel stemmen voor het Brussels parlement, en het Vlaamse parlement. Als een Vlaamse Brusselaar niet bestaat, moeten we dan nog 2x stemmen?
2a. Enkele jaren terug genoot ik van vaderschapsverlof. Alhoewel ik toen ook woonachtig was in Brussel en werkzaam in Vlaanderen, genoot ik van de bijkomende premies die Vlaanderen aanbood. Dus bestaat de Vlaamse Brusselaar toch?

Kortom:
1. is deze jobkorting in lijn met de gelijkheidsbeginsels?
2. is deze jobkorting niet-discriminatoir?

Misschien gaat de Vlaamse regering niet in de fout, noch de Brusselse. Mogelijks de Belgische staat, om via versnippering van bevoegdheden dit soort fratsen toe te laten... ?

Concreet:
1. is er grond voor een zaak?
2. bij wie kan ik terecht om deze helpen in te leiden?

Thanks!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 22 mar 2009 16:04

De Vlaamse Brusselaar bestaat in gemeenschapsaangelegenheden; hij bestaat niet in gewestaangelegenheden.

Zo is elk hotel in het Brussels H. Gewest ofwel een Vlaams hotel, ofwel een Frans. En volgens jaar kunnen ze wisselen, als het beter uitkomt.

Juridisch alles OK m.i.

(mijn samenvatting is de volgende:
een Jobkorting voor alle Vlamingen, behalve voor zij die in de Hoofstad van Vlaanderen wonen !)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”