administratief recht

lydi
Topic Starter

administratief recht

#1 , 18 mei 2008 20:21

Ik woon officieel in SPanje , dus ik moet geen belastingsbrief invullen in België. Ik heb een huis in België met huurders. Mijn vraag is "moet ik al mijn huurcontracten laten registreren?" want tot hiertoe heb ik dat niet gedaan en ik lees dat ge dan een boete moet betalen per huurcontract.
Of is dit enkel als je in België woont.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 mei 2008 13:31

“Art.19.Moeten binnen de bij artikel 32 gestelde termijnen geregistreerd worden:...3° a) de akten houdende verhuring, onderverhuring of overdracht van huur van in België gelegen onroerende goederen of gedeelten van onroerende goederen, die uitsluitend bestemd zijn tot huisvesting van een gezin of van één persoon“(Wetboek Registratierechten 30 november 1939).

U moet dus al uw voornoemde huurcontracten laten registreren,ook al woont u niet in België.

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

Zie ook art.3,§5,al.3 Woninghuurwet 20 februari 1991.

Ga daartoe naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

lydi
Topic Starter

#3 , 21 mei 2008 20:05

Nog een vraag a.u.b.
Ik heb gelezen dat ge enkel de huurcontracten moet aangeven van huurders die er hun hoofdverblijfplaats hebben.
ALs men een domicilieadres verhuurt voor 6 maanden , dan moet men dat niet aangeven? Of anders kan ik alle 3 maanden naar de belastingen om een ander contract aan te geven bij manier van spreken en aangezien ik in SPanje woon kan ik moeilijk het vliegtuig nemen en een hotel boeken en naar de belastingen gaan of waar dan ook met mijn huurcontract.
Hoe kan ik dat dan aangeven? per postduif? Bedankt, :cry:

Reclame

dieke

#4 , 21 mei 2008 20:09

Een domicilieadres = het adres waar je hoofdverblijfplaats is!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2009 17:32

Een domicilieadres voor zes maanden - u verhuurt dus een postbus??
die mensen die dan een adres krijgen wonen daar niet dus

lydi
Topic Starter

#6 , 21 mar 2009 21:47

mijn vraag was van mei 2008, mijn huis heb ik verkocht in maart 2009
deze maand dus ik moet geen informatie meer hebben

Terug naar “Administratief recht”