onterecht geven van tuchtstraffen zonder onderzoek te doen --> complot

barachius
Topic Starter

onterecht geven van tuchtstraffen zonder onderzoek te doen --> complot

#1 , 07 jan 2016 15:23

Ik was al 2 keer het voorwerp van een complot met tuchtstraf men gaf een tuchtstraf voor het intern in groep aankaarten van onregelmatigheden (frauduleuze strafrechtelijke zaken met afval - met voorbedachte raden milieufraude - mafiageknoei ) + men ontkende de onregelmatigheden en het geven van slagen en verwondingen en bedreigingen (ontslag) als gevolg van het aankaarten van onregelmatigheden.

Vervolgens geeft men ontslag na het in burger aankaarten van dezelfde onregelmatigheden op dat ze effectief zouden worden aangepakt. fraude deint namelijk altijd uit.

vervolgens vraag ik burgerlijke partij aan voor slagen en verwondingen

Vervolgens schorst men het ontslag en krijg ik klokkenluider statuut.

Welke stappen kunnen er ondernomen worden voor het onterecht geven van straffen (het in elkaar knutselen van complot zonder onderzoek te doen). Dit is dus een pesterij wegens het aankaarten van frauduleuze praktijken.

Welke stappen kunnen er ondernomen om de schade te laten onderzoeken in het milieu.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 07 jan 2016 16:32

goeie eerste stap: een overzichtelijk, begrijpelijk en gestructureerd verhaal vertellen.
goeie tweede: extra witruimte op't eind van je topic beperken.

of kort: ik snap de ballen van je verhaal
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

JPV

#3 , 07 jan 2016 16:38

schorsen ontslag, tuchtonderzoek, ... ?

gaat dit over privé-sector of openbare sector?

[witruimte verwijderd]

Reclame

barachius
Topic Starter

#4 , 08 jan 2016 20:06

Dit gaat over openbare sector.

Ambtenaren van de openbare sector zijn niet alleen ambtenaren het zijn ook burgers . Volgens mij worden ambtenaren heel slecht beschermd tegen het aanklagen van wantoestanden.

Ik ben van mening dat wantoestanden horen te worden aangeklaagd en dat je dit als burger ook mag doen ook al ben je ambtenaar.

Mijn werkgever een overheidsinstelling gaf mij al 2 keer een tuchtstraf door telkens een hoop leugens op papier te zetten, dat is dus om u de mond te snoeren. Complot.

Kan je zoiets aanklagen als pesterijen? Men beloond namelijk de mensen die meewerken aan zo'n complot om zoiets doen. Als ik kijk binnen het bedrijf waarvoor ik werk zijn er enorm veel mensen die hun functie kregen omdat ze het immoreel gedrag en houding goedkeuren van het "bedrijf/directie/de baas" en dus gebruiken ze dezelfde methodes. Ze worden ook door "de baas" zo ingezet om zo te handelen. Er zijn er die hun plaats in het bedrijf kregen simpelweg omdat ze dit soort immoreel gedrag ,houding hebben. Eigenlijk heeft het veel weg van een maffia structuur.

fraude met milieu noemt men dan ook maffia geknoei.

Als je van mening bent dat geven van een tuchtstraf wegens het aankaarten van wantoestanden onterecht is gebruikt (want men doet geen onderzoek men zegt gewoon euh ... dat is niet waar wij plegen geen fraude, maar men levert geen bewijs) kan je dat aankaarten als een pesterij, pesten op het werk?

U zou de zaak kunnen vergelijken met VW en de foetelchip. ik vind zoiets schandalig en immoreel , als je bij de overheid werkt lijkt het allemaal te mogen en geen mens die er voor wordt gestraft. Behalve de persoon die het aankaart. die bestraft men en zet men onder druk en daar zijn alle middelen goed voor.

JPV

#5 , 08 jan 2016 21:16

Zonder de concrete motivatie van de tuchtstraf te weten (de letterlijke tekst), zal niemand je verder kunnen helpen.

Je schrijft dat je een tuchtstraf kreeg omdat je wantoestanden aanklaagt. Het zou me sterk verbazen dat dit de letterlijke motivatie zou zijn. Juridisch kunnen een aantal andere woorden een groot verschil maken. Als ik morgen beweer dat m'n baas een die is, dan kan ik terecht een sanctie krijgen tenzij ik ZELF het bewijs van die diefstal kan leveren.

Als je iemand/iets van wantoestanden beschuldigt, moet je zelf het bewijs ervan leveren, je kan niet verwachten dat men elke beschuldiging onderzoekt

roharro

#6 , 08 jan 2016 21:20

men gaf een tuchtstraf voor het intern in groep aankaarten van onregelmatigheden

Zijn de andere "groepsleden" ook met een tuchtstraf bedacht?
Waarvan werd je beschuldigd om die tuchtstraf te verdienen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jan 2016 23:22

Bij mijn weten zijn dat feiten die u best via politie of zelf rechtstreeks aan procureur des Konings kan melden.

Xenophon

#8 , 09 jan 2016 08:06

Wetboek Strafvordering:

Art. 29.Iedere gestelde overheid, ieder openbaar officier of ambtenaar [2 en, voor de sector van de gezinsbijslag, iedere meewerkende instelling in de zin van de wet van 11 april 1995 tot invoering van het handvest van de sociaal verzekerde]2 die in de uitoefening van zijn ambt kennis krijgt van een misdaad of van een wanbedrijf, is verplicht daarvan dadelijk bericht te geven aan de procureur des Konings bij de rechtbank binnen wier rechtsgebied die misdaad of dat wanbedrijf is gepleegd of de verdachte zou kunnen worden gevonden, en aan die magistraat alle desbetreffende inlichtingen, processen-verbaal en akten te doen toekomen.
(De ambtenaren van de Administratie der directe belastingen, de ambtenaren van de Administratie van de belasting over de toegevoegde waarde, registratie en domeinen, de ambtenaren van de Administratie van de bijzondere belastinginspectie en de ambtenaren van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit, kunnen echter de feiten die, naar luid van de belastingwetten en van de ter uitvoering ervan genomen besluiten, strafrechtelijk strafbaar zijn, niet zonder de machtiging van de gewestelijke directeur onder wie zij ressorteren, ter kennis brengen van de procureur des Konings.) <W 1999-03-23/30, art. 10, 022; Inwerkingtreding : 06-04-1999>
[1 De in het tweede lid bedoelde gewestelijke directeur of de ambtenaar die hij aanwijst, kan in het kader van de strijd tegen de fiscale fraude over concrete dossiers overleg plegen met de procureur des Konings. De procureur des Konings kan de strafrechtelijk strafbare feiten waarvan hij kennis heeft genomen tijdens het overleg, vervolgen. Het overleg kan ook plaatsvinden op initiatief van de procureur des Konings. De bevoegde politionele overheden kunnen deelnemen aan het overleg.]1
[3 De ambtenaren die op basis van de wet van 15 september 2013 betreffende de melding van een veronderstelde integriteitsschending in de federale administratieve overheden door haar personeelsleden gebruik maken van het meldingssysteem worden van de in het eerste lid bedoelde verplichting vrijgesteld.]3

U moet dus inderdaad naar de politie/het parket, indien het tenminste niet over een loutere overtreding gaat. Indien u federaal ambtenaar bent is er de wet van 15 september 2013, ik vermoed dat daar op gewestelijk niveau wel een decreet zal over bestaan maar dat doet niets af aan de bepalingen van art. 29 Sv.

U schrijft 'ook als burger' iets aanklagen: indien u dat doet aan personen buiten de dienst die niet bij de politie werken dan schendt u mogelijk uw beroepsgeheim en daar kan u inderdaad een tuchtsanctie voor krijgen. Net zoals bij een klacht die moedwillig vals ingediend werd (onverminderd strafrechtelijke gevolgen).

U zal minstens wat meer details moeten geven zoals: wat is de formele en materiële motivering die gegeven werd bij de tuchtsanctie.

Indien personen op deze pagina's aankomen met een complotverhaal en zelf een niet volledig samenhangend relaas brengen dan blijkt nogal dikwijls dat deze andere hulp dan juridische hulp nodig hebben. Ik beweer nu niet dat dat in uw geval zo is maar u zou er goed aan doen wat concreter te zijn en bv eens letterlijk de motivatie weer te geven die gebruikt werd bij het opleggen van de tuchtmaatregel.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Administratief recht”