ambtelijke schrapping

betty lathouwers
Topic Starter

ambtelijke schrapping

#1 , 07 dec 2012 10:45

een vriend van mij verblijft voor het grootste deel vh jaar in kenia. hij heeft om administratieve redenen zijn domicilie op mijn adres en werd opgenomen in de bevolkingsregisters van burcht. ik zou hem ambtelijk willen laten uitschrijven voor hangende schulden . wat is de procedure? kan ik zelf aansprakelijk gesteld worden voor niet terugbetaalde schulden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2012 10:49

Kan die geen referentieadres bij u krijgen ipv een domicilie?
Gezien werkzaam in buitenland zijn daar mogelijkheden voor.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... ache=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ook
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=43491" onclick="window.open(this.href);return false;

freelance

#3 , 07 dec 2012 13:52

U , als persoon , kunt niet aansprakelijk gesteld worden.( indien niet gehuwd of wettelijk samenwonend) .
Evenwel kan een deurwaarder beslag komen leggen op de inboedel van het huis . Men gaat uit van de veronderstelling dat ALLES wat zich op het domicilie van deze vriend bevindt , ook van hem is , en dus in beslag kan genomen worden .
U dient onverwijld de wijkagent van de gemeente ( Zwijndrecht vermoed ik ) te verwittigen , dat persoon daar niet meer woont . Wijkagent zal na een controle bij u thuis dan de procedure opstarten . Meer moet u niet doen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

EvaLuna

#4 , 21 feb 2014 23:14

Als u hem een referentieadres geeft (wat logischer zou zijn in deze situatie), kan de deurwaarder geen beslag leggen op uw spullen.

Terug naar “Administratief recht”