Beste,
Het gaat hier over het verhuur van een handelspand.
2 jaar geleden, toen ik dit pand kocht heb ik een verbintenis afgesloten omdat ik nieuwe eigenaar was en het huidige contract nog 2 jaar geldig was.
in deze verbintenis stond er de nieuwe huurprijs en dat deze ook zou gelden voor het eventueel nieuwe contract van 9 jaar.
mijn situatie is als volgt:
ik ga naar de huurders om hen het nieuwe contract af te geven en vragen om dit te tekenen, maar de huurder weigert op dat moment, maar een paar dagen later bedenkt hij hem en wil hij wel tekenen.
Maar op het moment dat deze de eerste keer geweigerd heeft is dan de verbintenis vervallen? En heb ik dan het recht om geen rekening meer te houden met deze verbintenis? Aangezien zij de eerste keer weigerde om het nieuwe contract te tekenen?
Ik stel deze vraag omdat er in de verbintenis een paar dingen staan die ik toch nog anders zou willen zien, maar aangezien ik deze al getekend heb kan ik hier niet onderuit, maar Als de huurder nu de eerste keer zou weigeren om het nieuwe contract te tekenen, kan ik de voorwaarden laten vallen en nieuwe opstellen?