Hallo,
voor een website dat ik verkocht tekent normaliter de klant altijd een overeenkomst.
Nu is het zo dat de klant zijn printer/scanner niet ging en hij kon mij het document niet doorsturen.
Daarom gaf ik aan dat hij schreef in de e-mail dat hij akkoord gaat met onderstaande info voor een website aankoop.
Daarin stond ook duidelijk dat bij bedrag van xx euro, eerst de factuur opgestuurd word, en betaald word en dan starten we met de werken.
Dit is dus duidelijk gecommuniceerd.
Nu wil de klant NIET verdergaan met mij, hij wil dus eerst de website zien, en dan betalen.
Zowel in algemene voorwaarden als in de e-mail staat dit allemaal duidelijk vermeld.
Normaal ben ik er mij van bewust dat in de B2B wereld een mondelinge, of via brief of e-mail een akkoord geldig is zoals een handtekening.
Correct?
Ook heb ik al kosten gemaakt, de domeinnaam gekocht en ook hosting gestart.
Hier wil hij ook niets van weten, hij wil gewoon communicatie stopzetten.
-----------------
Zijn e-mail dat hij nu laatst stuurde:
neen overeenkomst is niet idem juist gevraagd aan advocaat.
een contract met naam datum zowel u naam en mijn naam met alle gegevens erop en een hand getekende handtekening is geldig een overeenkomst stelt niks voor dat kunde anuleren + een overeenkomst moet ook ook ondertekend worden als ik hiermee verder ga dan dan is de win win voor mij zij de advocaat.
staat duidelijk op een van u mails zolang ik niet betaal zijn er geen kosten aan dat hebt u per mail ook nog gezet staat duidelijk erop ik heb al u mails!
------------------
Toch is dit niet waar, ik heb alle e-mails en dit is voorbeeld van hem:
ik ga akkoord met de voorwaarde dat u mij toelichte in verband met het maken van de website aan xxx€ per jaar en ook de xxx naam kaartjes.
en dan zijn gegevens met incl. btw nr.
-------------------------
Op 24/09/2018 om 13:02 schreef info:
Beste,
Geen probleem hoor. Stuur via mail dat u akkoord gaat met overeenkomst en eronder uw naam, bedrijfsnaam en btw nummer
Mvg
xxx
------------------
beste,
ik heb een probleem met mijn printer, kan momenteel niks printen nog scannen hoe zouden we dit oplossen?
---------------------------------
ja ok doe maar ik ga akkoord naam kaartjes ook enzo.
Op 14/09/2018 om 16:31 schreef xxx:
Beste,
Laat u iets weten, dan kan ik u een overeenkomst sturen en de domeinnaam registreren.
Zo zijn we zeker dat iemand anders hem niet registreert in tussentijd.
-------------------------------
1ste mail met meer info vertelde ik ook dat hij op voorhand moest betalen:
*Eerste jaar wordt 1 vast bedrag gevraagd voor aanmaak website. Een website van € xx word op voorhand gefactureerd en volledig betaald en dan starten we met de werken.