Merknaam vermelden bij actie
Geplaatst: 05 jul 2018 11:20
Beste,
Voor de lancering van een nieuwe webdienst dachten we om 3-daags een verblijf in een pretpark weg te geven onder de eerste x geregistreerden. We namen contact op met het pretpark in kwestie om zeker te zijn dat we niets fout deden ivm communicatie naar onze toekomstige klanten toe. Jammer genoeg werkt het pretpark met vaste partners ivm win-acties en kregen we dus geen groen licht om de naam en eventuele foto's te gebruiken.
Erg jammer uiteraard, maar ergens te begrijpen. Het zou voor hen bv schadelijk kunnen zijn (qua imago) als bv een of andere 'louche' dienst via zo'n actie een link legt naar een familiaal gebeuren + reputatie dat het pretpark heeft opgebouwd.
Langs onze kant heel erg jammer want de dienst die we lanceren is op kinderen gericht en een 3-daags verblijf in een pretpark is een ideale lanceringsactie.
Mijn vraag: kunnen we alsnog deze actie lanceren zonder de naam van het pretpark in kwestie te vermelden? Naar communicatie toe geen eenvoudige opdracht, maar ik denk dan bv aan het volgende:
Stel dat het hier om Bobbejaanland gaat, kunnen we dan bv communiceren: "win een 3-daags verblijf in 't plezantste land".
Normaal gezien zouden we het idee gewoon laten varen nadat we geen groen licht kregen, maar we vinden het zo geweldig jammer dat we toch eens ons licht willen opsteken over eventuele opties ...
Lichtjes naast de kwestie hierboven: wil dit ook zeggen dat je bv nooit zo'n verblijf in een tombola kan gebruiken?
Voor de lancering van een nieuwe webdienst dachten we om 3-daags een verblijf in een pretpark weg te geven onder de eerste x geregistreerden. We namen contact op met het pretpark in kwestie om zeker te zijn dat we niets fout deden ivm communicatie naar onze toekomstige klanten toe. Jammer genoeg werkt het pretpark met vaste partners ivm win-acties en kregen we dus geen groen licht om de naam en eventuele foto's te gebruiken.
Erg jammer uiteraard, maar ergens te begrijpen. Het zou voor hen bv schadelijk kunnen zijn (qua imago) als bv een of andere 'louche' dienst via zo'n actie een link legt naar een familiaal gebeuren + reputatie dat het pretpark heeft opgebouwd.
Langs onze kant heel erg jammer want de dienst die we lanceren is op kinderen gericht en een 3-daags verblijf in een pretpark is een ideale lanceringsactie.
Mijn vraag: kunnen we alsnog deze actie lanceren zonder de naam van het pretpark in kwestie te vermelden? Naar communicatie toe geen eenvoudige opdracht, maar ik denk dan bv aan het volgende:
Stel dat het hier om Bobbejaanland gaat, kunnen we dan bv communiceren: "win een 3-daags verblijf in 't plezantste land".
Normaal gezien zouden we het idee gewoon laten varen nadat we geen groen licht kregen, maar we vinden het zo geweldig jammer dat we toch eens ons licht willen opsteken over eventuele opties ...
Lichtjes naast de kwestie hierboven: wil dit ook zeggen dat je bv nooit zo'n verblijf in een tombola kan gebruiken?