Ja, daar lig ik wakker van, want ik wou een nieuwsbrief ontvangen van een bepaald bedrijf, maar daardoor niet automatisch ingeschreven zijn op de nieuwsbrieven van alle partners van dat bedrijf. En al zeker niet zonder toestemming.Lig je daar wakker van ?
Er zijn bedrijven die alle mogelijke websites na gaan en er is bijna altijd een email adres verbonden aan je website,
en meestal een catch-all adres die altijd wel ergens toekomt !
Als je een website heeft moet je tegen kunnen dat je mails krijgt op je email van je website.
Dan moet je eens kijken of je je niet ineens mee ingeschreven hebt voor reclame van partner-bedrijven.van bedrijven die overduidelijk partner zijn van het bedrijf waar ik mij had ingeschreven.
Mail-adressen als 'juridischforum.be@domein' (of [email protected] bv) zoals TS die klaarblijkelijk gebruikt zijn, worden beschouwd als onpersoonlijke rechtspersonen-emails en vallen in beginsel niet onder de regelgeving van de privacywet noch onder de opt-in bescherming. Men mag daar binnen het kader van de uitzonderingsregel reclame naar sturen, en wettelijk gezien kan die dan per definitie niet zomaar ongewenst zijn.Voor dat oogsten moeten die adressen wel online terug te vinden zijn.
En uiteraard is het niet de bedoeling dat een bedrijf dat zo maar laat rondslingeren, zijn immers persoonsgebonden gegevens, zeker met een eigen domein, en moeten verwerkt worden zoals de privacy wetgeving voorziet ...
Wat maakt het nu uit of ik [email protected] gebruik als e-mail adres, of [email protected] ?Mail-adressen als 'juridischforum.be@domein' (of [email protected] bv) zoals TS die klaarblijkelijk gebruikt zijn, worden beschouwd als onpersoonlijke rechtspersonen-emails en vallen in beginsel niet onder de regelgeving van de privacywet noch onder de opt-in bescherming. Men mag daar binnen het kader van de uitzonderingsregel reclame naar sturen, en wettelijk gezien kan die dan per definitie niet zomaar ongewenst zijn.Voor dat oogsten moeten die adressen wel online terug te vinden zijn.
En uiteraard is het niet de bedoeling dat een bedrijf dat zo maar laat rondslingeren, zijn immers persoonsgebonden gegevens, zeker met een eigen domein, en moeten verwerkt worden zoals de privacy wetgeving voorziet ...
Identificeerbare persoonsgegevens zijn beschermd onder de privacywetgeving, maar onpersoonlijke gegevens niet.Wat maakt het nu uit of ik [email protected] gebruik als e-mail adres, of [email protected] ?
Dat is toch nét hetzelfde en valt toch zeker wel onder nét dezelfde wetgeving??
Vroeger was er geen privacywetgeving.Vroeger werden postadressen toch ook al doorverkocht.
Doordat het letterlijk ingaat tegen de wetgeving.En hoe kan dit uw privacy schenden?
Voor zover ik de TS begrijp is zijn punt niet zozeer dat hij ongewenste emails ontvangt, maar wel dat deze emails (voor hem) bewijzen dat zijn persoonlijke gegevens doorgegeven of verkocht worden.Als je mail, of post ontvangt smijt of wis je die toch gewoon weg . Niemand verplicht u toch die ook nog eens te lezen.