verhuis van website

ganapathi tantra
Topic Starter

verhuis van website

#1 , 30 sep 2011 21:18

Hoe kan je zonder schade de verhuis van je eigen website organiseren. ?
Wij willen dit doen omdat wij niet meer tevreden zijn over o.a. de kortzichtigheid van onze provider waar de
website wordt gehost en eigenlijk ook niet over hun ethische regels die ze handhaven.
Het is niet ondenkbaar dat ze bijvoorbeeld onze naam en dus de naam van de website ergens blokkeren onder
het mom van eigendomsrecht of wat dan ook en wij niet kunnen verhuizen.
hoe dit allemaal in elkaar zit weet ik eignelijk niet want je staat daar eigenlijk te weinig bij stil tot je in situaties terechtkomt zoals
dat nu is. Zo is ook een groot deel van onze emailverkeerd gelinkt met onze bedrijfsnaam en we krijgen nu al geen mail binnen
via die adressen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
somabi

#2 , 01 okt 2011 07:51

Daarom is het aangewezen om de hosting steeds zelf te regelen...
Een les voor de volgende keer dus!

bartvdv

#3 , 01 okt 2011 10:15

In theorie bij een nieuwe provider een (hosting-)account openen en via FTP alle bestanden overzetten; en de verhuis aanvragen van de domeinnaam. Providers regelen dat onder elkaar. Als de domeinnaam voor jullie werd geregistreerd dan zou dat vlot moeten verlopen. Je dat checken via dns.be (whois) onder domeinnaamhouder. En verder de contractuele gevolgen ondergaan.

Reclame

ganapathi tantra
Topic Starter

#4 , 01 okt 2011 12:30

kijk is zal eventjes rechtuit zijn.
Onze website wordt sinds 2000 draaiende gehouden via ED..... t. We zijn daar dus al 12 klant zonder morren of brokken maken
Het is op ons bedrijf zeer zeer druk en ja we hebben dus de factuur vergeten te betalen deze was vervallen op +/- 26 september.
Een enorm bedrag is het nu ook niet het zit rond de 75 €
Eergisteren de eerste herinnering ontvangen en daarop stond dat MOGELIJKS de diensten werden opgeschord bij niet betaling.
Wij één en ander gecontroleerd en ja alles werd dus geblokkeerd. Van MOGELIJKS dus geen sprake gewoon lintje doorknippen basta !!!
We zijn niet meer bereikbaar voor onze klanten via de mailadressen gekoppeld aan de domeinnaam en ook de site ligt plat.
Voor een vervaldag van 26 september en lint door knippen op vermoedelijk 27/28 sept is wel heel kort bij een commercieel gezien
niet zo'n goede zet hoewel ze strikt volgens de regels wel gelijk hebben. Maar het aantal keren dat de site soms eens hapert gedurende
een paar uur kan je per jaar ook niet op één hand tellen. Hun eigen dienst verlening is dus ook niet 100 % perfect maar daar zullen ze
wel weer een uitleg voor hebben en ingedekt zijn. Nu als wij hen wat moeten toegeven cut them some slak zoals ze in het engels zeggen
dat zouden ze dat van hun kant ook moeten doen. Ne mens is dus wel een beeke in zijn gat genepen als er zo een paar op een bedrijf
zijn met wel erg kort zicht op klantenrelaties.
Ik wil dus wel even uitkijken naar een andere provider maar heb geen zin om een gevecht aan te gaan met de huidige omdat hij/zij de boel
blijft blokkeren en ergens wat toetsen intikt die verhuis te verhinderen.
Nu dat is niet de enige reden die we aanhalen maar een bedrijf met zo'n politiek kan evengoed mogen beslissen de prijzen te verhogen en
als je niet akkoord gaat de boel te blokkeren. Ik heb spijtig genoeg weinig of geen vertrouwen in de geest en manier van handelen bij de
meeste communicatiebedrijven en is mi zo'n beetje een soort apart
Wat zijn dan de verplichtingen wettelijk die ik kan aanhalen als zo'n provider moeilijk doet. Bij een standaard levering van echte fysieke goederen
kan je desnoods een gerechtsdeurwaarder sturen om je goederen terug te halen bij niet betaling van factuur. Ik merk nu dat je bij die nieuwe technologie niet echt controle hebt over je eigendom. Of misschien wel en ben ik een beetje uit onwetendheid te laks geweest.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2011 12:47

Dat is wel heel kort .... wij hebben twee domeinnamen bij xxx. We hebben daar enkele jaren geleden heel veel problemen mee gehad ...we zouden evenmin betaald hebben enz enz na X maal telefoneren faxen enz was het elk jaar terug in orde. Na het derde jaar nu kregen we al een Nederlands incasso op onze nek. Ben ik ook wat vervelender gaan doen. Maar moet gezegd het incassobureau super vriendelijk en deze zagen ook direct waar de fout lag.
De provider iets minder maar uiteindelijk toch iemand heel veel hoger op de ladder gesproken en dan is de zaak opgelost geraakt.
Onze websites zijn echter nooit geblokkeerd geweest.

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#6 , 17 okt 2011 14:22

ganapathi tantra,

Erg moeilijk om een volledig antwoord te geven op basis van wat je ons meedeelt.

Er zal onder meer eens gekeken moeten worden naar de hostingovereenkomst en naar de algemene voorwaarden van je provider om te kijken hoe ze met overdracht omgaan.

Recent slaagden we erin een gelijkaardig dispuut op te lossen met twee boze brieven en wat kordate taal en dreiging met kortgeding, waarna de oude hoster inderdaad ftp-toegang verschafte om de overdracht uit te voeren.

Opschorten van dienstverlening vanwege laattijdige betaling van één factuur (zeker na amper drie weken vertraging) is in elk geval buitensporig en zelfs als hun contract zulks toelaat, dien je dit in deze omstandigheden niet zomaar te aanvaarden.

Wat hun eigen tekortkomen betreft: opnieuw, dat zal bekeken moeten worden in concreto: wat zeggen hun contracten en SLA's?, welke tekortkomingen zijn er geweest?, hoe heb je die doorheen de tijd gedocumenteerd?, heb je tijdig gereageerd bij problemen?, wat was hun antwoord?, ... Op basis van deze vragen kan bekeken worden of hun tekortkomingen ernstig waren en pas daarna kan gekeken worden wat jullie daarmee dan aankunnen (reden voor opzeg, schadevergoeding, onderhandelingsmarge creëren, ...

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

svermassen

#7 , 07 dec 2011 16:17

Let op: met alleen FTP overzetten !!!
Het kan zijn dat je eveneens een MySQL-database of gelijkaardigs moet overzetten.

Zonder hier reclame te maken vind ik het ook kortzichtig van het hostingbedrijf.
Ik beheer als reseller de hostings voor een 100-tal domeinen op dit moment.
Ook daar zijn er wel eens klanten bij die eens "vergeten" te betalen.
In mijn ogen kan dit altijd eens gebeuren.
Indien ze na de 2 herinnering niet betaald hebben contacteer ik ze nog eens via telefoon.
Dan pas ga ik toch blokkering over.

Terug naar “E-commerce”