Ik heb enkele websites, en op enkele staan er google advertenties. Zij leveren mij maandelijks €200 op. Daarbij bied ik ook de mogelijkheid om te adverteren op mijn websites, hierbij verdien rond de €50 per maand.
Ik ben gewoon student, en deze inkomsten zorgen gewoon voor een extra zakcentje. Geen van deze inkomsten wordt aangegeven. Volgend jaar start ik met werken.
Enkele vraagjes hierbij:
- de bedrijfjes die willen adverteren, vragen een factuur zodat ze deze kosten kunnen aftrekken. Is het oké als ik hierop in ga? Zoals jullie zien gaat hier om kleine bedragen, maar ben ik dan verplicht om deze te vermelden op mijn belastingsformulier?
- vanaf hoeveel inkomsten zou het veilig zijn om deze inkomsten te legaliseren? En welke structuur zou het meest voordelig zijn? (bvba, zelfstandig in bijberoep, ...) €250 per maand is niet veel, maar met een kleine inspanning kan ik dit bedrag verdubbelen of verdrievoudigen. Ik heb echter al gelezen op dit forum dat er al gauw 50% belast zal worden... Als ik met een inspanning mijn bedrag verdubbel, maar uiteindelijk evenveel overhoud als nu, dan heb ik niet veel zin om deze inspanning te leveren
Erg bedankt voor jullie tips en informatie!