Zoekertjessite oprichten

Auburn
Topic Starter

Zoekertjessite oprichten

#1 , 31 mei 2009 22:21

Beste,

Ik heb een zoekertjessite opgericht (zoals kapaza of 2dehands) maar nog niet op het web geplaatst. Website, domeinnaam zijn in orde.
Het is een specifieke zoekertjessite voor paarden en paardenspullen.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Moet ik verder nog stappen ondernemen of mag ik gewoon mijn website lanceren?
2. Wat met zoekertjes van dieren? Mag dit?

Mvg,
Katrien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nemo1980

#2 , 21 apr 2010 19:49

Beste,

Ik heb een zoekertjessite opgericht (zoals kapaza of 2dehands) maar nog niet op het web geplaatst. Website, domeinnaam zijn in orde.
Het is een specifieke zoekertjessite voor paarden en paardenspullen.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Moet ik verder nog stappen ondernemen of mag ik gewoon mijn website lanceren?
2. Wat met zoekertjes van dieren? Mag dit?

Mvg,
Katrien
Ik meen gelezen te hebben dat dieren online verkopen niet meer toegelaten is ( of ging zijn) omwille van het aantal afgestane dieren en het inpulsieve koopkaracter van de klant. Of hoe moet je het noemen :-)

Zoekertjes omtrent paarden accessoires zijn geen probleem.
Persoonlijk denk ik dat het geen probleem moet zijn een site op te richten waar mensen kunnen aankondigen dat ze een dier te koop/over te laten hebben. Tenslotte ga je zelf geen dieren verkopen, en is de klant verplicht zich naar het adres te begeven om het dier aan te schaffen.

Het is enkele tijd geleden in het nieuws geweest en daarna weer helemaal uit het beeld verdwenen. Er is geen haan die er zal naar kraaien als jij een zoekertjessite opricht voor paarden . Kapaza, 2dehands heeft die mogelijkheid ook. Bovendien was het nieuwsbericht vooral gericht tot huisdieren... Mijn persoonlijke mening natuurlijk.
http://www.ScalaSoft.be
Webdesign & -development voor bedrijven en particulieren

witje

#3 , 01 jun 2010 11:22

Vrij origineel idee waar een markt voor is.
Dus in uw plaats voor goede verkoopsvoorwaarden zorgen en eventuele exoneratiebedingen stipuleren (dwz: vrijwaring van aansprakelijkheden) -- ga even spieken bij ebay e.d.

Uw domeinnaam is sowieso beschermd (als het niet uw handelsnaam is)
In de mate dat uw website origineel is, is zijn vorm beschermd door het auteursrecht, alsook bv. de foto's die u neemt van de artikelen en daarop plaatst. Ook daarvoor hoeft u niets te ondernemen.

Verder gewoon oppassen voor jaloerse concurrenten.... :-)

Reclame

Terug naar “E-commerce”