Bod bij Kapaza bindend?

Hoop
Topic Starter

Bod bij Kapaza bindend?

#1 , 20 jan 2009 15:00

Is puur juridisch gezien een bod bij Kapaza bindend?

Op de site van Kapaza wordt dit ontkent in de algemene voorwaarden waar je in principe mee akkoord gaat als je gebruik maakt van Kapaza.

Maar volgens mij kun je met algemene voorwaarden het recht als consument niet zomaar omzeilen.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Alexander

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 20 jan 2009 16:01

Er moet in een zoekertje concreet een artikel of dienst worden aangeboden of gevraagd. Er kan gereageerd/geboden worden op hetgeen aangeboden wordt. Een bod is voor bieder en verkoper niet bindend.
http://www.kapaza.be/conditions.cfm

aub.

dit staat er op de site,
hoe het wettelijk juist zit...
het is in feite een praat medium

en bod moet altijd gezien worde in de zin van:

€50: "ik zou er eventueel €50 voor geven, wat vind jij hiervan?"

en je kan dan zelf op beide initiatief tot een overeenkomst van betalen en verzenden komen.

Er zijn veel funbieders...
Om deze te vervolgen omdat ze akkoord breken... tja dat wordt vrees ik straatje zonder einde...
Je steekt je energie dan beter in personen die het wel willen kopen...

Hoop
Topic Starter

#3 , 21 jan 2009 08:14

Hoi Joeri

Dank je voor het antwoord, ik heb op internet al wat gegoogled en vind daar inderdaad antwoorden, als is feite, in principe en dergelijke.
Je zegt dat je het moet zien als een praat medium, ik bied 50, wat vind jij?

Ook in een praat medium is het dan bindend als hij OK zegt.

Algemene voorwaarden kunnen ook niet veranderen wat in de web anders is geregelt.

Als je bijvoorbeeld bij je tv winkel een tv koopt waar in de algemene voorwaarden staat dat je een 1/2 jaar garantie hebt, na 7 maanden nog met een gerust hart terug voor garantie, ze zijn dan wettelijk verplicht het als garantie geval te behandelen.

Toch?

Ps als iemand nog een antwoord heeft op de oorspronkelijke vraag wat mijn beweringen zou ontkennen of bevestigen, graag.

Reclame

Terug naar “E-commerce”