hebben de telecomoperatoren geen plichten?

nijltjetweety
Topic Starter

hebben de telecomoperatoren geen plichten?

#1 , 03 apr 2010 22:58

Toen ik overstapte van tele2 naar euphonynet (vertegenwoordiger aan huis oftewel deur aan deurvrkoop) vroeg deze wie mijn huidige operator was, toen dus tele2.
deze werkte met eigen signaal, dus zinder belgacomsignaal en zonder belgacom abonnement.
Hij vertelde enkel dat ik dan een discoverylijntje moet nemen aan 7.8 euro/maand.
Wat hij niet vertelde was dat er een factuur van belgacom aan vasthangt van 85 euro, iets wat toch wel meldenswaardig is volgens mij.
Bovendien begon euphonynet na enkele weken te factureren, wat alweer strijdig was met hun contract.
Bij een verbintenis van 24 maand kreeg ik 3 maand gratis.
Dit laatste werd rechtgezet door een tegoed van meer dan 70euro.
Ik heb nog 21 maand de betalingen via papieren overschrijving gedaan in de bank, het vertrouwen was te veel geschonden, dus kon ik de baan op wat ook niet altijd kosteloos is, en onnodige last meebrengt.
Die 85 euro voor belgacom om de telefoonlijn aan te sluiten is voor vele mensen een verrassing, dat bleef op mijn maag liggen.
Mijn laatste maanden bij euphonynet weiger ik te betalen bij wijze van schadevergoeding (dat recht heb ik niet, en zeker niet op deze manier), maar goed, er liep teveel fout van de kant van euphonynet.

Nu ben ik terug bij KPN, nu via de merknaam BASE (toen via de naam tele2, ook KPN, zelfde netwerk, zelfde telefoonlijn, zelfde centrale,...)
Omdat er een zwarte lijst is van mensen die niet betalen weigerde mobistar me, en belgacom beweerde dat er hier geen telefoonlijn ligt, en dat ze alles moeten opengooien.
Dat wou mobistar uiteraard niet betalen en ontbond eenzijdig het contrach dat al getekend was.
Bij KPM was ik altijd goed, die hebben me wel terug als klant aanvaard, op ruim een week had ik internet.
Alleen, veel trager dan vroeger bij tele2.
Nochthans is het contract identiek.
Ik zit met het vermoeden dat Belgacom me op smallband houd om bepaalde redenen.
Een abo voor 4mb en ik haal amper 1.6
Volgens een belgacomtech die wel eens uit de biecht klapt zijn er technisch geen poblemen om me deftig aan te sluiten, en het aantal klanten hier is niet zo sterk gestegen dat het netwerk van belgacom overbelast is.
Afstand tot centrale is 1.2km en de signaalsterkte is optimaal.
Dit werd me gemeld via een belgacomwinkel hier in de buurt.

Mijn vorige provider betalen is uitgesloten, liever zonder net dan op die manier.
Wie heeft fouten gemaakt in dit verhaal, en wat er aan te doen?

PS: base heeft me gevraagd via speedtest.net metingen te doen, en door te geven via mail, daar ben ik nu mee bezig.
Dan ga ik wel horen wat er scheelt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding