Hallo iedereen,
Na uren gezocht te hebben op net kom ik hier mijn probleem uitleggen.
Ik vond geen echt antwoord op Belgische sites i.v.m. mijn probleem.
Ik heb in september aangemeld voor een gratis proef abonnement via Usenet.nl
Ik moest om die trial te gebruiken betaal gegevens ingeven en had voor Paypal gekozen.
Er werd mij gevraagd software te installeren en mijn anti-virus programma melde het als geïnfecteerd.
Heb toen direct geannuleerd en even gaan googlen ivm usenet.nl om heel veel posts te lezen van mensen die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb toen direct via paypal de subscriptie geannuleerd. Vond het al zeer raar dat er 12 maanden contract gepland stond in paypal.
Via de site usenet.nl zelf vond ik geen enkele manier om via de normale weg mijn abo te stoppen.
Bij gelijk welke site waar de betaling niet toekomt word het abonnement stopgezet maar hier dus zelf niet in een proef periode.
Er staat dus wel degelijk in de terms bij bij het aanmelden dat je de proef versie binnen de 14 dagen moet opzeggen.
Blijkbaar moet je dit doen via een contact formulier.
Waar ik dus nalatig ben is dat ik dit niet heb gedaan.
Omdat alles zo schunnig leeg met dat virus in de sofware en vele mensen usenet.nl als scam rapporteren dacht ik
dat het zou volstaan om via paypal te annuleren dan kunnen ze niet aan m'n centen
Heb daarna lang niets gehoord tot ik opeens een brief kreeg op mijn thuis adres met een aanmaning voor het betalen van 12 maanden. Met de vermelding dat ze het anders zouden doorgegeven aan hun partner contentia.
Heb toen terug google afgespeurd en iedereen sprak van negeren niets doen en vond geen topics van effectief gedupeerden en rechtszaken.
Heb toen ook naar het incasso bureau Contentia gebeld en zij wisten van niets en dat ze geen partner waren van usenet.nl
Nu vandaag open ik de brieven bus en krijg ik een ingebrekestelling van Contentia die nu op haar beurt 110,96 EUR afhandig wil maken van me.
Is dit op een of andere manier rechtsgeldig? Kan er zomaar 12 maanden contract afgesloten worden bij het niet opzeggen tijdens proefperiode?
Ook al is dit direct via paypal geannuleerd. Is er geen gebruik gemaakt van de service?
Ze communiceren ook niet in het Nederlands en vragen om dit in het Duits of Engels te doen.
Heb dit ook gemeld aan overheid maar nog geen gehoor gekregen.
Ik zit al sinds 97 op het net en heb nog nooit zo'n praktijk tegengekomen of in de val getrapt.
Alvast bedankt om dit te willen lezen en hopend op een duidelijk antwoord.
Groeten,
Tommy
Hier onder vind u de mail die ik van hen gekregen heb omtrent mijn probleem.
Hello Tommy
thank you very much for your inquiry on 24.11.2016!
You could have cancelled by calling us or by sending us a written request via our contact form like now. Please note that cancelling at PayPal or by not using the service does not automatically cancel your contract with usenet.nl.
According to our records, you signed up for a 14-day free trial on September 17 2016 valid until October 1 2016.. Since you did not cancel in due time before the free trial expired, your contract 7464328 was extended to the annual Relax package on October 2 2016 as stated in the terms and conditions of our contract to which you agreed to upon sign up. Payment for this extended term failed, this had resulted in an outstanding payment ( invoice 9525210 ) that was eventually forwarded to our billing office. We have just carried out your cancellation request dated November 24 2016 after your contract was already extended. Please note that cancelling after the term was already extended does not shut down your account with immediate effect nor does it cancel the outstanding payment. It is only cancelling for the date at the end of the extended term and to avoid any further extension after the current term expires. Please contact our billing office ( external ) for further advice on how to proceed or to negotiate for a solution.
Contact details:
E-mail: [email protected]
Postfach 30 40
49020 Osnabrueck
Phone: +49 1805 805850*
Fax: +49 1805 805811
Business hours: Mon-Fri: 09.00 AM - 05.00 PM ( Central European Time ).
Please note also that your request cannot be handled or processed by our support team. If you have additional questions concerning your contract or the usage of usenet.nl, we will gladly assist you.