Hallo,
Ik heb onlangs een leuk samenwerkingsaanbod gekregen om met iemand een site te kopen, waar we allebei veel potentieel in zien.
De grootste inkomstendriver zou advertentieinkomsten zijn in de eerste plaats, maar op termijn is zelf uitbaten van een webshop ook wel een mogelijkheid.
Wij zijn allebei voltijds aan de slag, dus dit zou in bijberoep zijn. We hebben allebei niet veel middelen op voorhand en zouden dus opteren om hier niet meteen een extra vennootschap tussen ons 2 voor op te richten (boekhouder/notaris/etc...). Wij hebben elk apart al een soort vennotschap waar we in ziten.
Maar dat maakt het wel wat lastiger: Ik heb een GCV en hij heeft een VOF, maar er kan maar 1 persoon 'houder' zijn van de website.
Qua inkomsten valt het mee, de inkomsten komt via 1 firma binnen en de andere factureert steeds 50% van de overgebleven inkomsten na kosten.
Qua eigendom maak ik me zorgen:
Is er een manier om contractueel vast te leggen dat de site 50% van (mijn) GCV is en 50% van zijn VOF?
Kwestie om ons beide in te dekken indien er een geschil is in de toekomst. Dat de ene de andere kan uitkopen en niet zomaar de site kan "claimen" omdat deze de "houder" is van de domeinnaam?