Ik heb geen enkel bericht teruggevonden op dit forum met de zoekwoorden kickstarter en crowdfunding.
Vandaar dit bericht.
Soms zit een mens met een creatief idee en dan is het zoeken naar manieren om het project uit te werken en tot een goed einde te brengen.
Op financieel vlak denk ik na om via crowdfunding (bij voorkeur kickstarter) mijn project te gaan financieren. Maar ik zit een beetje met de vraag hoe dat wettelijk in België in elkaar zit. Mag je van derden zomaar een gift krijgen? Ik ben gewoon particulier zonder bedrijf of zelfstanden statuut. Zijn er richtlijnen waar ik mij moet aan houden?
De crowdfundingsite groeien elke dag maar aan maar kickstarter lijkt me nog steeds de meeste toonaangevende. Ook al zijn er Belgische projecten daar terug te vinden, nergens kan ik erop nalezen dat ze ook weldegelijk op Belgische bodem actief zijn.
Het zou voor mij interessant zijn ervaringen,opmerkingen, bedenkingen en juridisch advies betreffende crowdfunding te hebben. Is dit bv een wettelijke manier om aan geld te geraken?
Sommige projecten (zowel groot als klein) zijn soms zeer succesvol. Andere projecten lijken al vanaf dag 1 een stille dood te sterven.
Ik wil me dan ook goed informeren alvorens hier aan te beginnen.
Alvast bedankt voor uw reactie