Vaste boekenprijs Nederland

beustel
Topic Starter

Vaste boekenprijs Nederland

#1 , 25 dec 2007 23:01

In Nederland heeft men de vaste boekenprijs ingevoerd.

Als ik vanuit Belgie boeken aanbied via het internet dien ik me niet te houden aan die vaste boekenprijs voor Nederland.

Wat als het merendeel van mijn klanten Nederlanders zijn en deze boeken de grens overgaan. Moet ik dan bij de douane iets aangeven of kan een Nederlandse boekhandel een proces aanspannen wegens oneerlijke concurrentie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 feb 2008 13:36

Zonder in details te treden, maar uw geval lijkt me mooi voorbeeld van hoe Europa de concurrentie maximaal wil laten spelen hé: er is hier geen concurrentievervalsing, lijkt me.

U biedt een product aan in het buitenland dat goedkoper is dan de prijs die ervoor gevraagd wordt in het land waar uw consumenten zich bevinden. No big deal, lijkt me.

frankverhei

#3 , 01 apr 2008 22:37

lijkt me inderdaad geen probleem dit. Oneerlijke concurrentie is geldig voor het land zelf. Je kunt ook producten via Ebay bestellen in de Verenigde Staten. Dit is geen oneerlijke concurrentie, maar een open handelsmarkt.
http://www.lening-afsluiten.com/

Reclame

Terug naar “E-commerce”