Ik wil graag een mooie, duidelijke website maken, blijkbaar kan je er niet van onderuit als je iets wil verkopen.
Nu ben ik al 4 jaar bezig met het ontwerpen van bitloze hoofdstellen, eigen ideeën en vormgevingen, maar durf niets meer op internet plaatsen omdat een Nederlands bedrijf telkens mijn ideeën overneemt en in het buitenland veel goedkoper laat namaken. Mensen reageren enthousiast als ze m'n werken zien, maar kopen dan maar bij de concurrentie die m'n gejatte ideeën aan veel lagere prijs aanbieden.
Ik kan hier niet tegenop, omdat handwerk duurder uitkomt (ik heb ook maar een beperkt budget en kan de grondstoffen zelfs niet aan een lage prijs kopen omdat ik telkens in kleinere hoeveelheden aankoop) dan in lage loonlanden vervaardigde spullen. Nu heb ik ook gekeken om mijn zaken in het buitenland te laten maken, maar heb de financiele middelen niet om de grote oplages te betalen, voor kleine oplages willen ze niet produceren.
De eerste lijn die ik ontworpen heb, heb ik volledig laten vallen omdat mijn ideeën dus allemaal ingepikt werden en heb terug een volledige nieuwe lijn ontworpen waar ik verschrikkelijk veel werk qua uitdenken, vervaardigen en testen heb ingestoken.
Nu moet ik terug de stap zetten om dit op internet te plaatsen, maar weet dat als ik dat doe, ik mijn ideeën in een mum van tijd zal kwijt zijn. Ik weet niet wat ik dan zal doen of kunnen doen, maar die teleurstelling ga ik niet nog een tweede keer zomaar ondergaan. Patent heb ik geen geld voor, denk wel aan Idepot, maar heb begrepen dat dat ook 0% bescherming geeft tegen zo'n praktijken.
Helaas heeft alles me al meer dan 4000 euro gekost qua materiaal en benodigheden om dit te realiseren, lessen nog niet bijgerekend. Ik heb hiermee nog geen eurocent verdient.
Mijn vraag: kan ik iets doen tegen deze praktijken (met beperkt budget) of kan dat bedrijf me blijven nekken op die manier? is dit niet een vorm van broodroof dat zij pleegt door mijn ideeën onder vorm van goedkopere copie's te verkopen?