Probleemschets voorgelegd in het kader van een theoretische opdracht.
Deze procedure wordt (werd) opgestart tijdens de eerste (avond)zitting van de NIEUWE gemeenteraad d.d. 02.01.2013; NA de stemmingsprocedure blijkt dat één van de verkozenen behoort tot het "administratief personeel" van het gemeentelijk onderwijs en als dusdanig op de loonlijst staat van de gemeentelijke overheid.. in die context is er bijgevolg sprake van "onverenigbaarheid".
Maar nu komen mijn vragen!
1.- Kan en of mag men bedoelde "onverenigbaarheid" afwenden (lees: omzeilen) met de volgende verlofformule; bijv. met "verlof wegens persoonlijke aangelegenheden" en wat is de minimum-duurtijd van zo'n formule bij aanvraag?
2.- Wat is alsdan het uiterste tijdstip voor het indienen van bedoelde aanvraag?
3.- Kan en of mag het een en ander ook afgewend worden met de formule van een "loopbaanonderbreking"?
4.- Wat is, gezien het verkiezingstijdstip, alsdan de uiterste datum voor het indienen van deze laatste optie (aanvraag) met medewerking van de RVA.. wetende dat zulks immers gepaard gaat met een te berekenen uitkering.. en wat is de minimum-duurtijd van deze formule?
Alvast zeer bedankt.