Gezien de politieke situatie, ziet het er weer naar uit dat we in juni zullen moeten gaan stemmen.
Ik was voor het eerst aangesteld als voorzitter van een kiesbureau. Ik vermoed dat ik wel weer zal aangesteld worden....
In onze gemeente zitten we opgescheept met een gefrustreerde kwast van een wijkagent, die zicht regelmatig komt bemoeien in het kiesbureau.
Altijd voor futiliteiten, zoals een moeder met 2 kinderen die wat spelen, opmerkingen geven dat de kinderen moeten buiten blijven.
Laatste verkiezingen, kwam hij een van mijn bijzitters lastig vallen, omdat hij zogezegd wat te veel pintjes zou drinken
(Wat niet waar is. De werkelijke reden is dat ik hem verboden heb in onze frigo pintjes te pakken, want we hebben er zo al niet teveel, dus werkt hij dat uit op bijzitters ) enz...
Hij komt zich ook moeien met het uitvoerend werk van de bijzitters. Nogal grappig want die hebben meestal iets langer gestudeerd dan die agent in kwestie. En weten perfect wat ze moeten doen.
Ik ben dat zo beu, dat ik die agent er wil attent op maken dat zijn gedrag ongepast is in een democratie.
Bovendien komt hij bij bijzitters en kiezers die hem niet kennen, nogal tamelijk intimiderend over.
Wat kan ik ondernemen tegen dergelijk ambtenaar?
Ik dacht eerst hem onderhanden te nemen voor verboden wapendracht in het stemlokaal, want hij draagt telkens zijn dienstwapen.
(om maar iets te vinden).