Beste,
Mijn eerste post, naar aanleiding van een vraag die ik had over een brief die ik vandaag heb ontvangen. Hierin staat dat ik ben geselecteerd om deel te nemen aan een "enquête naar de arbeidskrachten". Het onderzoek wordt gedaan door de "Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie" op vraag van "Eurostat". Iemand zal "heel binnenkort" langskomen om een afspraak te maken, voor een ander tijdstip.
In de brief staat dat ik verplicht ben deel te nemen op basis van het Koninklijk besluit van 10 januari 1999, gepubliceerd in het Belgisch staatsblad van 20 februari 1999. Hier het besluit:
http://staatsbladclip.zita.be/staatsbla ... 11026.html
In het besluit heb ik gelezen dat een zelfde afspraak weer wordt gemaakt, 13 weken later.
Nu is het zo dat ik Nederlander ben. Ik kan niet echt wat terugvinden over mensen die niet de Belgische nationaliteit hebben in het besluit. Ik kan mij voorstellen dat omdat ik inwoner ben van België (ik ben student te Leuven) ik toch verplicht ben om me aan de Belgische wetgeving te houden en dus verplicht ben om mee te doen aan deze enquête. Voor 't geval dat het wat uit zou maken, ik ben ingeschreven als inwoner van de gemeente Leuven, maar mag mijn studio niet als "woonadres" opgeven.
Ik vroeg mij toch af of 't feit dat ik niet de Belgische nationaliteit heb een reden is om niet te hoeven deelnemen aan dit onderzoek. Buiten 't feit dat dit mij tijd kost, ben ik nogal wantrouwig als 't op de overheid aankomt.
Alvast bedankt.