Dit is toch niet zonder risico. De voorzitter kan van oordeel zijn dat u weigert uw taak uit te voeren (u kan uw taak zo niet uitvoeren, de voorzitter kan uw kinderen uit het kieslokaal laten zetten, zij mogen daar niet aanwezig zijn) en u opgeven als onwettig afwezig. U riskeert vervolging en een boete.Kinderen mee nemen als ze je niet toestaan om dit te skippen.
Het is inderdaad enkel bij wat gezever in de pers gebleven. Ik snap echt niet dat er geen meerderheid is om het aantal keer bijzitten te beperken.Ik werd voor de 11de keer opgeroepen. Ik heb mijn ontvangstmelding teruggestuurd naar de voorzitter, aangevinkt dat ik vrijstelling vroeg, en een begeleidende brief als motivatie. Ik gaf aan hoeveel ik al opgeroepen was en gaf citaten van politici rond de problematiek van het herhaaldelijk oproepen.
Na enkele dagen kreeg ik antwoord van de voorzitter via de gewone post. Mijn reden is niet aanvaard.
Een week of zo later kreeg ik en 'RAPPEL' oproepingsbrief waarbij ik terug een ontvangstmelding moest terugsturen.