Ik heb reeds verkiezingsdrukwerk terug in de brievenbus van een kandidaat gaan steken. Dit was een schepene aan wie ik een klacht geformuleerd had, en die me langs geen kanten geholpen had. Deze persoon durfde een kaartje in mijn bus steken (of laten steken) met min of meer op "Ik heb jou tijdens mijn periode als schepene geholpen, ik hoop nu op uw stem te mogen rekenen." 'k Heb er bijgeschreven: "Je mag evenveel op mijn stem rekenen, als ik op jouw hulp kon rekenen
." Een fotootje van dit kaartje op mijn facebook gezet (bijzonder veel likes gekregen
en dat kaartje terug in mevrouw haar bus gaan steken.
Ik heb een hekel aan kandidaten die enkel actie ondernemen als het is om stemmen te ronselen, maar als ze echt de mensen eens kunnen helpen, het met de nodige tegenzin is... De schepene in kwestie is er als de kippen bij als ze in de media kan komen, maar als ik dan van anderen hoor hoe weinig gehoor ze geeft aan klachen / opmerkingen die binnen haar bevoegdheid vallen... Ze reageert er zelfs niet op. Maar kaartjes in de bussen laten steken, dat lukt dan wel...Mensen, toch...