opschorten dagvaardiging?

pinge
Topic Starter

opschorten dagvaardiging?

#1 , 05 dec 2007 00:37

Halo,

Ik heb een boete die ik gekregen heb door te laat te komen als bijzitter vergeten te betalen, en ik ben gedagvaard half januari. Ik ben op reis die hele maand, kan ik zitting laten opschorten? Niet aanwezig zijn zou een slechte indruk maken denk ik. En is een advocaat noodzakelijk?

alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2007 13:12

De wet voorziet niet dat u de zaak kan laten uitstellen als u niet aanwezig bent of vertegenwoordigd door een advocaat.

scorpioen

Pedro

#3 , 21 dec 2007 22:56

Halo,

Ik heb een boete die ik gekregen heb door te laat te komen als bijzitter vergeten te betalen, en ik ben gedagvaard half januari. Ik ben op reis die hele maand, kan ik zitting laten opschorten? Niet aanwezig zijn zou een slechte indruk maken denk ik. En is een advocaat noodzakelijk?

alvast bedankt,
Tracht met de advocaat van de tegenpartij te regelen dat de zaak wordt uitgesteld. Als hij een beetje van goede wil is, dan lukt dit wel. Bevestig dit wel schriftelijk zodat u een bewijs heeft. Stuur desnoods een kopie naar de griffie. Wanneer u toch bij verstek zou worden veroordeeld, dan kan u nog altijd verzet aantekenen.

Reclame

Terug naar “Staatsrecht”