hallo allemaal, ik zit met iets waar ik dus echt niets van af weet.
Ik heb eergisteren een aangetekend schrijven ontvangen van de bouwheer van mijn appartement. Hij vroeg de vrijgave van de borgtocht tweede deel.
Dit geld staat volgens mij vast bij één of andere rekening? Nu gisteren stuurde ik deze brief eveneens door naar mijn bank waar de huidige lening loopt. Omdat ik in eerste instantie dacht dat ik dit moest betalen had ik gevraagd aan mijn bankdirecteur dat ik nog een deeltje had openstaan van mijn lening. Maar hij begon direct van niet en dat het niet genoeg was en dat ik een persoonlijke lening zou moeten aangaan voor dat bedrag.
Gisteren zeiden vrienden van mij dat dit geld normaal ergens vast moet staan en dat de bouwheer dit dan krijgt.
Daarbij moet ik ook melden dat eerste de privatieve delen eerst opgeleverd werden en daarna pas de gemeenschappelijke.
Nu het volgende probleem: ik heb mijn appartement verkocht, rond einde maart zal de akte verleden worden. Maar ondertussen zijn er nog een aantal zaken niet in orde. Zoals het dak boven de garage is sinds we er wonen (2010) niet goed. Dankzij de onkunde van de syndicus is dit altijd om lange baan geschoven zodoende dat nu de bouwheer zegt niet meer aansprakelijk te zijn. Kan ik hieraan iets doen? Alsook zijn deze kosten nog voor mij aangezien ik verhuis?
Misschien zijn het idiote vragen (mijn excuses dan), maar ik weet effe van geen hout pijlen maken...