hallo
ik heb een paar vragen, maar zal eerst even de situatie schetsen.
Mijn grootvader is 10 jaar geleden gestorven. Mijn grootmoeder erfde het vruchtgebruik van het huis. Sinds kort zit mijn grootmoeder in het rusthuis. Het huis gaat verkocht worden. Er zijn 7 kinderen.
- Door de verkoop zullen zij het deel van de erfenis van de vader ontvangen. Een van de kinderen wilt dit tegen houden. Hij zegt dat hij hiervoor niet zal tekenen. Kan dit tegengehouden worden door 1 kind? Diegene die het wilt tegenhouden heeft geen recht op zijn erfenis omdat deze rechtstreeks naar zijn schuldeisers zal gaan.
- Op de eigendom van mijn grootmoeder staan ook nog spullen van hem. Auto's, caravan en remork en veel klein werkmateriaal. Hierover is 4 jaar geleden een aangetekende brief naar hem gestuurd om het op te ruimen met een einddatum op vermeld dat het opgeruimd moet zijn. Dit is toen niet gebeurd. Mogen wij dit materiaal wegdoen? Het is niks van waarde, maar bij elk ding dat wij van hem opruimen is het ruzie en toch weigert hij het zelf op te ruimen. Het huis moet leeggemaakt worden, maar we weten niet wat we juridisch mogen doen met die spullen.