Aankoop appartement in spanje

suzannamaria
Topic Starter

Aankoop appartement in spanje

#1 , 28 okt 2015 15:56

Heeft iemand ervaring met een aankoop in Spanje ? Indien ik daar iets zou kopen, zou ik misschien verhuren tijdens de maanden jun, juli, en augustus. Welke zijn de kosten bovenop de aankoop, welke zijn de kosten die ik moet betalen als 2de verblijf, allicht zijn er ook nog kosten voor onderhoud en nazichttijdens afwezigheid. Waar verzekering nemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2015 19:47

Zal je dan niet beter geïnformeerd worden op een forum terzake. (dat er waarschijnlijk wel ergens is)
JF is gericht op de Belgische wetgeving.
http://plusmagazine.knack.be/nl/011-920 ... -tips.html

sloeberken

#3 , 28 okt 2015 22:17

Heel belangrijk u te laten informeren die de spaanse wetgeving terzake goed kent. Er zijn al vele met slechte ervaringen door onwetendheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Evcul

#4 , 29 okt 2015 19:13

Ik heb een huis gekocht in Spanje. Mijn advies
- laat je bijstaan door iemand die je vertrouwt en de Spaanse taal goed kent
- ga minstens in 2 seizoenen kijken (hoogseizoen en laagseizoen) of het appartement geschikt is.
- De notaris heeft slechts een beperkte rol in Spanje. Wat je zelf moet nagaan, is of de eigenaar van het appartement geen schulden heeft.
- Betaal nooit meer dan 500 euro voorschot. In Spanje heeft de voorafbetaling immers geen juridische waarde. Ik heb woensdag beslist een huis te kopen, 200 euro voorschot betaald en vrijdag bij de notaris getekend én dezelfde nacht in het huis geslapen.
- Je vindt veel informatie op de website van Latravia: https://latravia.com/guide/nl-NL/spain/ ... pen-spanje.
- Ik heb zeer goede ervaringen met Spaanse immobiliënkantoren, maar ook slechte ervaringen met Spaanse en buitenlandse kantoren. Te hoge prijzen, vragen voor absurde voorschotten, enz...

Terug naar “Kopen”