Grosse van akte maar pas 4-6 maand na registratiekantoor

urim
Topic Starter

Grosse van akte maar pas 4-6 maand na registratiekantoor

#1 , 01 sep 2015 15:27

Wij hebben een huis gekocht de akte verleed op 7julie, verkoper mocht er tot 31 august blijven inwonen.
Op 1 September zou hij uit ons huis moeten zijn, waar wij al voor aan het afbetalen zijn en de verkoper juist nada moet betalen.
Ik ontving 2 weken voor 1 September een sms van de ex-eigenaar dat hij er niet zou uit zou zijn tegen 1 september.
er werd een clausule opgesteld waar in er duidelijk werd vermeld dat wij met behulp van een grosse van de akte de verkoper kunnen uitzetten op 1 september , dus ik bel onmiddelijk naar de notaris en vraag naar die grosse waarop de notaris antwoorde, dat de grosse pas op 1 September kan opgemaakt worden.
Vandaag is het 1 September, verkoper is er nog niet uit, ik bel naar de notaris en vraag achter de grosse waarop hij DURFT zeggen.
dat de grosse pas kan opgemaakt worden als de akte terug is van het registratiekantoor wat dus 4 tot 6 maanden kan duren.

Wij voelen ons gewoon belogen en bestolen
niet alleen door de verkoper maar ook zeker door de notaris.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2015 15:36

Dit zal toch van plaats tot plaats afhangen, in een goed registratie kantoor laat men dit niet liggen, en is binnen de maand die terug bij de notaris.
Dit zegt vriendin die daar 37 jaar gewerkt heeft.

Maar zullen zeker uitzonderingen bestaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

urim
Topic Starter

#3 , 01 sep 2015 15:53

Dit zal toch van plaats tot plaats afhangen, in een goed registratie kantoor laat men dit niet liggen, en is binnen de maand die terug bij de notaris.
Dit zegt vriendin die daar 37 jaar gewerkt heeft.

Maar zullen zeker uitzonderingen bestaan.

Kreeg net telefoon van de notaris dat ik de grosse mocht komen afhalen.
Nu snap ik er al helemaal niets van de akte is nog niet eens terug van het kantoor.
tof allemaal hoor, ons gewoon zot maken is dat.

Reclame

helemaalonbekend

#4 , 02 sep 2015 09:08

Notaris heeft misschien uw bericht gelezen en voelde nattigheid?

helemaalonbekend

#5 , 02 sep 2015 09:12

Notaris heeft misschien uw bericht gelezen en voelde nattigheid?
...Of hij geeft U een copie van de ondertekende maar nog niet geregistreerde akte?

Terug naar “Kopen”