Ik voel me ENORM dom nu & schaam me dood door de fout die wij gemaakt hebben maar we zitten er nu wel mee !!
Ik en mijn vriendin zijn een jong koppeltje (25jaar oud), we zijn een kleine maand geleden voor de eerste keer eens gaan kijken naar een huisje dat ons wel beviel op het eerste zicht, de meneer van het immo kantoor die daar aanwezig was was druk bezig want wij waren niet de enige mensen die kwamen bezichtigen, hij zag dat het ons wel beviel en stelde ons voor om een optie te nemen op het huis zodat we er nog eens over konden nadenken en zeker waren dat we op de eerste plaats kwamen om te kopen met argument "u ziet dat hier veel geïntereseerden zijn dus het zal snel verkocht zijn"
als we niks binne de 7 dagen lieten weten zei hij dan vervalt dat gewoon dus wij zo van goed, kunne we niks verkeerd mee doen....
hij stampte een bladje onder onze neus en zei dat het gewoon ff op papier moest gezet worden, vroeg gewoon ff onze gegevens en vroeg om te ondertekenen, wij met onze stomme kop & in euforie om het huis gewoon getekend....
2 dagen later hadden we besloten da we het niet gingen kopen en had mijn vriendin gebeld naar die meneer om dat te zeggen, die nam niet op en dus iets ingesproken op de voice mail...
Op de zevende dag hebben we nogmaals gebeld om zeker te zijn en toen nam die wel op, we vroegen of we nog iets moesten doen en toen zei die dat we niks meer moesten doen dat alles inorde was en hij alles wel zou regelen....
Nu zijn we een dikke 3 weken verder en genieten wij niets vermoedend van ons leventje verder, krijg ik ineens deze week een aangetekend schrijven opgestuurd met de boodschap proficiat u heeft een huis gekocht gelieve zich te melden op ons kantoor om de papieren in orde te brengen en een kopie van dat blad dat wij getekend hebben, nu pas zien we dat we een "aankoopbelofte" hebben getekend, staat zelfs op dat we een bod gedaan hebben en al, zoveel geld kunne wij zelfs nog niet gaan lenen !!
Ik vond het eerst lachwekkend en onnozel totdat ik eens met dat kantoor gebeld had en bleek dat het serieus menens was, ik heb dan alles uitgelegt en ook gezegt dat dat gewoon nie kan en dat we da zeker nie kopen, toen zei die dat we dan een boete van 10% van de vraagprijs zullen moet betalen + hun kosten en dat kwam uit op een goeie 25000 euro !!

Gaan we nu echt al onze spaarcentjes moeten afgeven & zeker nooit meer een huis kunne kopen door deze super domme fout van ons ???
Deze maand is een hel voor ons, tijdens die 7 dagen is mijn vriendin in het ziekenhuis opgenomen geweest en hebben we het spijtige nieuws gekregen dat we nooit meer kinderen zullen kunne krijgen ook nog !!!
En nu dit er nog eens bij, ik zie het ff niet meer zitten....