aankoop landbouwgrond (later eventueel industriegrond)

jurgencools
Topic Starter

aankoop landbouwgrond (later eventueel industriegrond)

#1 , 03 feb 2015 11:07

Beste,

sta op punt om een stukje landbouwgrond te kopen. echter de huidige eigenaar wenst volgende te laten neerschrijven in verkoopsovereenkomst:

-- indien na de verkoop blijkt dat de landbouwgrond, industriegrond wordt, moet ik meerwaarde achteraf betalen aan huidige eigenaar. --

zijn dergelijke overeenkomsten rechtsgeldig? heeft iemand ervaring hiermee?

vriendelijke groeten,
jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 04 feb 2015 09:54

U mag in een overeenkomst zetten wat u wil ("nieuwe eigenaar moet het huis elk jaar herschilderen"), zolang *beide* partijen er mee akkoord gaan. Eerlijk gezegd vind ik het een nogal onevenwichtige clausule: de verkoper loopt geen enkel risico, hij kan er alleen rijker op worden. Je kan met zoiets akkoord gaan als 1. Het gecompenseerd wordt met een lagere prijs en 2. Indien het. In tijd beperkt is. Hoe langer de tijd, hoe lager de verkoopsprijs. Ik zou maximum een jaar aanvaarden, en dan voor 10% prijsverlaging.

builder

#3 , 04 feb 2015 11:03

En zeker ook laten opnemen dat de verkoper de eventuele planbatenheffing te zijnen laste moet nemen.

http://www.vlaanderen.be/nl/publicaties ... tenheffing" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Kopen”