En wat is die notaris dan geweest? Het is zijn plicht dit soort zaken na te gaan....De notaris zegt nu dat de gemeente laks is geweest en dat ik best een raadsman kan nemen.
Kan dus gewoon niet. Er bestaat zoiets als de bijzondere informatieplicht. Een groot deel van die informatie is afkomstig van de gemeente. Dus ofwel heeft de verkoper u die informatie niet gegeven en mag u gaan aankloppen bij uw notaris, ofwel is die informatie opgevraagd bij de gemeente en kunnen ze zich niet verschuilen achter "wir haben es nicht gewusst"!Toen ik het kocht heeft de notaris navraag gedaan bij de gemeente, maar de gemeente had op dat ogenblik geen weet van mijn appartement en dus ook niet van een overtreding.
Het ging me niet over het al dan niet bestaan van een PV. Zoals het hier neer geschreven staat ontkent de gemeente dat ze op de hoogte waren van het bestaan van het appartement. Nogmaals: kan niet!Vooraleer de notaris of de gemeente de schuld te geven: wanneer werd een stedenbouwkundige overtreding vastgesteld? Het is goed mogelijk dat op het ogenblik van de verkoop nog geen overtreding werd vastgesteld en de gemeente en de notaris inderdaad niets wisten en geen fout begaan hebben.
U kan waarschijnlijk de nietigverklaring van de overeenkomst vorderen. Neem contact met een advocaat.
Hoe kan de burgemeester destijds een bouwtoelating gegeven hebben, zijn handtekening op de stukken gezet, en zijn administratie heeft die niet in haar bezit?Ik ben ook in het bezit van enkele tekeningen, blueprints:
-Van mijn appartement o.a. met stempel, datum, zegel en getekend door de burgemeester in die tijd.
-Maar ook van een volledig plan/tekening van mijn verdieping waar enkel de naam opstaat van de bouwfirma toen in die tijd.
Echter heeft de gemeente deze documenten nooit ontvangen "zogezegd".
Ik ben ook in het bezit van de bouwaanvragen in die tijd...
Mvg