Goededag,
gisterenz ijn ik en mijn partner de wioning die wij hebben gekocht nog even gaan controleren voor dat we vandaag de akte tekenen.
We hebben vastgesteld dat de oorspronkelijke brievenbus (in blauwe steen) weg was gehaald en werd vervangen door een zeer oud en lelijk exemplaar.
Kan dit zomaar?
Als ik me niet vergis staat in een compromis toch dat je een woning koopt 'in de staat waarin ze zich bevind'?
Dat de eigenaar zijn meubels en verlichting meepakt lijkt me uiteraard niet meer dan normaal, maar een brievenbus vind ik toch wat eigenaardig, vandaar dat ik wil weten of dit wettelijk gezien mag.
Ook wist de eigenaar ons gisteren te vertellen dat hij geen kaart meer heeft om sleutels te laten bijmaken, en dat hij de oorspronkelijke 6 sleutels niet meer heeft.
Als wij deze zelf moeten laten bijmaken, of een nieuw slot moeten laten steken (wij wilden enkel de code veranderen van de automatische luiken en inbraakbeveiliging installeren) dan kost ons dat toch meer centjes dan verwacht.
ook is er op de garage een slot zodat, indien alle electriciteit uitvalt, en de rolluiken naar beneden zijn, we toch nog binnekunnen.
Hiervan is hij, naar eigen zeggen, ook de sleurtel kwijt...
Wat kujnen wij hieraan doen?
Hebben wij het recht om iets van de prijs af te laten doen? Kan de verkoop hierdoor opgeschort worden(door de verkopers, indien ze geen toegift willen doen).
Of moeten we dit gewoon aanvaarden?
Mvg,