@limelight, ik schrijf het verhaal hier zoals het is, ik heb het echt niet anders geschreven. Of het zou moeten zijn dat ik iets verkeerd begrijp en het daardoor verkeerd geschreven heb, want ik ben niet bepaald degene met het meeste verstand van al die gerechtelijke taal en toestanden zeg maar.
En ja, op het moment van verkoop had ik helemaal geen weet van geen enkel gebrek, dus kon ik ook niets aan B vertellen.
Ondertussen hebben we van verschillende juristen gehoord dat B zal moeten bewijzen dat ik hem de woning verkocht heb met weet van die zaken, wat hij dus niet zal kunnen neem ik aan, aangezien ik er geen weet van had. Ik heb gewoon de woning doorverkocht zoals ik ze geërfd had (had ook weinig contact met mijn moeder en een lange periode geen contact gehad, dus heb ook met haar nooit gesproken over de woning)
@scorpioen, ja je hebt gelijk. Dit gaat over het verslag van de deskundige en de zaak is nog niet voorgekomen, dus de rechter heeft zich nog niet uitgesproken. Ik doelde met die opmerking over het feit dat ik er wel in betrokken ben ook al had ik nergens weet van. Volgens de juristen waarmee mijn vader contact had is dat de normale gang van zaken, dat ze eerst een deskundige aanstellen die dan moet kijken wie waarvoor verantwoordelijk is, maar kan er mij niets aangewreven worden aangezien ik niets wist en B wél veel werken in de woning gedaan had dus hij er wél van wist (en een semi-professionele verkoper is)
Heeft hij zich ook uitgesproken over de vrijwaringsclausule?
Niet voor zover ik weet, is dat te vinden in één van die verslagen van de rechtbank?
Ik ging er vanuit dat hij dat gedaan had, aangezien die deskundige nu moet uitzoeken welk aandeel of ik of B heeft in het verhaal.
Sorry indien simpele vragen, voor ons is dit een doolhof en ik word hier ineens betrokken bij iets waar ik niets van afwist...
En, heeft iemand een idee of het een goede beslissing zou kunnen zijn om nu nog een andere advocaat te gaan zoeken? Indien we dit zouden doen, of is het te laat in het proces, zou die niet genoeg tijd meer hebben om zich in te werken in het dossier?