Ik kocht eind juli een appartement. In de akte staat (zoals afgesproken) dat ik het contract van de vorige eigenaar voor elektriciteit en gas "overneem" en dat deze niet eerst worden afgesloten opdat ik het dan terug zou moeten laten aansluiten.
Voor ik natuurlijk het contract kan overnemen, moet de vorige eigenaar een afrekening laten maken met de meterstanden van de dag van de verkoop. We hebben dus samen de meterstanden opgeschreven en de vorige eigenaar ging de juiste papieren opvragen (wat toen eigenlijk al gebeurd moest zijn).
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen papieren gezien en kan ik dus zelf geen contract "starten" voor de energie die ik verbruik. Ik probeer op alle mogelijke manieren contact op te nemen met die vorige eigenaar en ook met EANDIS, maar krijg geen gehoor. EANDIS heeft ondertussen wel een afrekening naar mij opgestuurd, maar ik ga uiteraard niet betalen voor de energie die de vorige eigenaar verbruikt heeft toen het appartement nog niet van mij was.
Welke stappen kan ik ondernemen?
Die vorige eigenaar is failliet gegaan, kan ik misschien die advocaat contacteren om druk te zetten?
Of hoe gaat dit normaal gezien in zijn werk?
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat iemand die failliet is nog lopende rekeningen heeft?
Alvast bedankt voor de hulp!