Ik heb alles gelezen van "Stabilo". Ik ben ongeveer in dezelfde situatie. Ik ben op pensioen en wens mijn huis te verkopen.
Ik heb een immo-kantoor ingeschakeld maar lig nu wel 6 maand vast aan dit contract waarin hij een vergoeding vraagt van 3à4% op de verkoopprijs. in zijn contract staat ook dat hij minstens één maal per maand mij zou inlichten over zijn opdracht. Intussen 4 maand verder maar nog niets gehoord daaromtrent. VRAAG1 : kan ik dit contract opzeggen omdat de makelaar contractbreuk pleegt en is dat dan kosteloos ? VRAAG 2 : in het contract staat dat elk van de partijen een vergoeding verschuldigd is die gelijk is aan 75% (maximum 75%) van de vergoeding, bepaald in artikel 5 ingeval zij een fout zou begaan die de ontbinding van het contract in haar nadeel verantwoordt = mag ik dus die vergoeding eisen ? VRAAG 3 : als na het verstrijken van de 6 maanden van het contract het huis verkocht wordt aan een persoon die reeds in contact was gekomen met de makelaar heeft die makelaar dan nog recht op een vergoeding want hij heeft toch contractbreuk gedaan ?