problemen met aangekocht huis

Mario
Topic Starter
Contacteer: Website

problemen met aangekocht huis

#1 , 14 mar 2007 16:32

Hopelijk weet iemand hier raad mee.....

Vooreerst aan allen een goeiemiddag gewenst...
Ik heb een vraag : Als je minder dan een jaar je huis bewoont dat je hebt aangekocht, en bij de aankoop beweerde men dat het perfect in orde was, en nu komen allerlei grote gebreken uit, zoals electriciteit, kortsluiting, chauffageketel kapot, expansievat waterpomp ontploft, dak lekt.... Kan ik dat dan nog in procedure steken om het te verhalen op de vorige eigenaar???
Of verkopen we het terug, en houden we ook gewoon onze mond? Dat zou niet fair zijn t.o. de volgende eigenaars, maar op de duur word je het echt wel beu.....
Groeten, Mario

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 14 mar 2007 18:12

Hallo,

Negen kansen op tien staat er in de verkoopsover??nkomst een clausule in de zin van " Het goed wordt verkocht in de staat waarin het zich bevind..."

Tenzij U kan aantonen dat de vorige eigenaar ter kwader trouw (wel degelijk op de hoogte van de gebreken) heeft gehandeld kan U niet veel beginnen.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Mario
Topic Starter
Contacteer: Website

#3 , 15 mar 2007 10:37

Beste, vooreerst dank voor de reactie.
De vorige eigenaar is er nog ff (mits betaling van huur) blijven wonen doordat zijn sociale woning nog niet klaar was. In die tijd heeft hij op het dak nog een stuk lood gelegd omdat het binnenregende. Hij heeft ons hiervan nooit verwittigd. Dit is toch mijn inziens "ter kwader trouw?"
Groeten, Mario

Reclame

Heye

#4 , 15 mar 2007 14:33

Beste,

Indien het tot een rechtszaak escaleert, zal de rechter oordelen of er sprake is van kwader trouw.

Lees de posting van J.Demoor op deze link

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3233

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Kopen”