Ik zou naar het buitenland willen verhuizen, en mijn app dat ik gekocht heb in 2010 willen verkopen.
Het pand heb ik gekocht van een intercommunale Solva in Aalst. Deze hebben zoals vermeld in het contract 10 jaar het eerste terugkooprecht.
Dus ik ben verplicht aan hun terug te verkopen en de kosten voor verlijden akte zijn ook voor mijn rekening ook vermeld in het contract.
Ik heb destijds het gebouw aangekocht voor +- 134000 euro alles kosten inbegrepen. Op de eerste schijf van 50000 heb ik maar 6 procent btw betaald.
Het was mijn eerste woning en heb geen andere panden gehad of op mijn naam.
Ik had toen ook 115000 euro geleend bij de bank aan 2.99 procent. Ik moet daarvan nog 108000 euro terugbetalen.
Het bedrag dat door ons aan u wordt betaald voor de terugkoop bedraagt – overeenkomstig de notariële akte - € 131.276,99 (d.i. het bedrag inclusief BTW).
De kosten voor het verlijden van de akte terugkoop zijn ten uwe laste. Dit hebben ze me laten weten wat ze willen terugbetalen.
Nu had ik contact opgenomen met de dienst btw ivm met de 6 procent die ik maar betaalde op de eerste schijf van 50000 en die zei me dat ik de resterende 15 procent op die 50000 euro moet terugbetalen.
Toen begon hij ook dat de firma solva het dan terug wil kopen met toepassing van btw en dat ik op het totale bedrag 21 procent zou moeten betalen en dit alles teruggeven aan de fiscus.
Nu voor mij is dit totaal chinees en ik versta me er niet meer uit.
Ik had graag een iets meer preciezere berekening gehad van wat ik uiteindelijk nog zal overhouden of nog moeten betalen. Tot 31dec 2012 zal het gebouw als nieuw bestempeld blijven.
Is er iemand die me hiermee kan helpen om dit te berekenen +-. Indien meer informatie nodig laat het me dan weten.