bodemattest adhv stalen eisen?

sabrina1975
Topic Starter

bodemattest adhv stalen eisen?

#1 , 12 jan 2007 12:48

Is het mogelijk dat kopers eisen dat er bodemstalen genomen worden voor aflevering van het bodemattest?Dit gebeurt niet als er geen vergunning is voor vervuilende activiteiten op het goed.Maar bij de woning die ons nog interesseert hebben varkensstallen met grote beerputten gestaan.Die zijn intussen weg,en de putten zijn nu gevuld met (grond?)water.Ik weet niet of er vroeger een vergunning was voor die varkens'kwekerij'(was wel kleinschalig:een 15-tal dieren)Bij het legen van de putten hebben ze wel een aantal kadavers gevonden,vandaar mijn vraag of het kan dat wij een staalafname eisen.Want de eigenaar had niet de moeite gedaan om Rendac te laten komen;dus misschien heeft hij in het verleden ook nog alles begraven en is het daar niet zo koosjer in de ondergrond :?
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 12 jan 2007 13:42

U kunt natuurlijk een onderzoek laten uitvoeren, maar gezien naar ik lees hier geen sprake was van verontreinigende activiteiten zoals opgenomen in het vlarebo, en er dus geen verplichting is om dergelijk onderzoek uit te voeren, zal u zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Die kosten kunnen oplopen tot enkele 1000'den tot 10.000'den euro.

Enkel als u vreest dat er langdurige en zware verontreiniging kan zijn aan te raden, bij effectieve verontreiniging zijn de kosten van sanering ten laste van de verkoper, maar niet het initieel bodemonderzoek.

Kadavers 'ontbinden' op natuurlijke wijze en aalputten leegtrekken is een stuk goedkoper dan een bodemonderzoek.

sabrina1975
Topic Starter

#3 , 12 jan 2007 16:16

We zullen het dan maar zo laten,gezien de prijs van zo'n staalname :?
En het is een woning die verkocht wordt door beslag,dus voor de evt. sanering is toch geen geld...

Reclame

Terug naar “Kopen”