Verborgen gebrek?

Lotte2612
Topic Starter

Verborgen gebrek?

#1 , 11 jan 2007 15:34

Wij hebben enkele maanden geleden een huis gekocht dat ons droomhuis had kunnen zijn. Bij de akte-ondertekening kwamen we er al achter dat de werken die de vorige eigenaar moest doen, nog niet waren gebeurd (zou wel in orde komen volgens hem). Nu wilden we de mijnschade die aan het huis is herstellen, en nu komen we er achter dat de vorige eigenaar voor die schade reeds een schadevergoeding ontvangen heeft. Kunnen wij die schadevergoeding terugeisen (of een deel ervan, vermits er maar 1 ding gerepareerd is), en wat kunnen we doen om die persoon aan te manen de verplichte werken alsnog zo snel mogelijk uit te voeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2007 16:11

Waarom denkt u dat de vorige eigenaar verplicht was bepaalde herstellingen uit te voeren?

U koopt een huis in de staat waarin het zich bevindt. Als er schade aan is, met de schade, zonder dat de verkoper verplicht is deze schade te herstellen.

Dat is de normale regel. U kan daarvan bij overeenkomst afwijken.

De meeste verkoopovereenkomsten bevatten ook een vrijwaring voor verborgen gebreken. Dit is geldig, tenzij de verkoper bedrog zou gepleegd hebben. Dit is het geval als hij het verborgen gebrek kent en verzwijgt.

Betrof het wel een verborgen gebrek?

scorpioen

subaru

#3 , 14 jan 2007 01:05

mischien wat oftopic maar wil geen appart topic vervuilen hieraan; bij ons huis pas gekocht (akte nog niet verleden) er was een duidelijk waterlek geweest bij 1 van de bovenramen (hele plekken op muur en schimmel) makelaar zei ons oh, maar dat is volledig opgelost hoor ze hebben dat hersteld. blijkt nu niets hersteld geweest te zijn want die plaatst is kletsnat als het regent rond dat raam helemaal.. :roll: vind het maar zwak op zo een manier verkopen, misbruik van vertrouwen volgens mij :roll: en wat ik eraan doen? wel zo goed als niets zekers buiten zelf nog opdraaien voor die kosten van herstelling die zogezegt al gedaan werden :twisted: Op de dag dat de akte verlijdt (binnen enkele weken) zal ik dit wel naar voren brengen met het bijzijn van mijn notaris en eigenaars, dat mij wijs gemaakt was van herstelling, en dat dat een leugen bleek te zijn eens kijken wat er zal gebeuren.. waarschijnlijk niet al teveel :twisted: ik ging het anders ook gekocht hebben, maar ging iets lager gaan van maximum bod... :twisted:

Reclame

Terug naar “Kopen”