Laat factuur

Ljan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Laat factuur

#1 , 10 mar 2025 21:50

Wij wonen sinds 1 jaar in een nieuwbouwproject.
Alles betaald (dachten wij), sleutel gekregen, enz...
Nu stuurt de projectontwikkelaar nog een factuur, omdat zij een fout hebben gemaakt en een betaling over het hoofd hebben gezien
De betaaltermijn is binnen de 15 dagen te betalen.
Het gaat hier over een bedrag van bijna 40.000 euro.
Kunnen zij dit zo maar vragen?

LeenW

#2 , 10 mar 2025 21:57

Verjaring is normaal 10 jaar. Maar 40.000 verschil had u toch altijd moeten merken?

denlowie

#3 , 10 mar 2025 22:04

Het is niet omdat een factuur niet binnen een redelijk termijn is bezorgt , dat deze niet meer betaalt hoeft te wordend, zoals al gezegd het is 10 jaar verjaring termijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Ljan
Topic Starter

#4 , 11 mar 2025 09:26

Verjaring is normaal 10 jaar. Maar 40.000 verschil had u toch altijd moeten merken?
Zoals je kan lezen heeft de projectontwikkelaar een fout gemaakt.
Wij betaalden onze aangeboden facturen steeds op tijd.

LeenW

#5 , 11 mar 2025 09:46

Dus als die 40.000 euro te veel had aangerekend, had u dat ook gewoon betaald? Ik zou toch iets meer waakzaamheid aanraden bij het opvolgen van grote aankopen, of het nu in de plus of in de min is.

Ljan
Topic Starter

#6 , 11 mar 2025 17:13

Dus als die 40.000 euro te veel had aangerekend, had u dat ook gewoon betaald? Ik zou toch iets meer waakzaamheid aanraden bij het opvolgen van grote aankopen, of het nu in de plus of in de min is.
Hoe kan je nu weten dat je een factuur moet betalen als je het nooit krijgt?
En ja, ik ben niet dom en weet hoe ik een aankoop moet opvolgen.
Maar eigenlijk heb ik weinig aan antwoorden zoals deze.

Lanox

#7 , 11 mar 2025 18:33

Ik denk dat Leen eerder bedoelt dat je op voorhand toch een idee hebt over wat voor kosten je allemaal mag verwachten en dat het toch moet opvallen als daar een kost van die orde niet tussen zit.

denlowie

#8 , 11 mar 2025 21:41

Dus volgens u, als de leverancier u bij vergissing veel te laat u de factuur geeft, dat je deze niet meer moet betalen !
Als deze naar de rechtbank gaat zal je deze zeker moeten betalen met nog wat Deurwaarders en andere kosten erbij .
U kan deze echt nooit winnen in de rechtbank .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ljan
Topic Starter

#9 , 12 mar 2025 08:56

Dus volgens u, als de leverancier u bij vergissing veel te laat u de factuur geeft, dat je deze niet meer moet betalen !
Als deze naar de rechtbank gaat zal je deze zeker moeten betalen met nog wat Deurwaarders en andere kosten erbij .
U kan deze echt nooit winnen in de rechtbank .
Laat dit nu mijn vraag zijn.

Meeboo

#10 , 12 mar 2025 10:30

factuur is te betalen. Als u niet akkoord zou zijn kunt u die alsnog protesteren en eventueel voor de rechtbank brengen. het feit dat een factuur laattijdig bezorgd is is alleszins geen reden dat ze niet terecht zou zijn en niet betaalbaar

LYNX XX

#11 , 13 mar 2025 16:55

De hamvraag aan TS is : is de bijkomende factuur van € 40.000 terecht of onterecht ?

Terug naar “Kopen”