Ik teken maandag ,25/11,de akte bij de notaris voor de aankoop van een woning.
Ik heb recent een bezoek gebracht aan de woning en merkte op het asbestattest dat de vinylvloer op het gelijkvloers niet getest werd op asbest. Ik heb gevraagd aan de immomakelaar om dit alsnog te testen.Wat blijkt: er zit asbest in. Ik kreeg gisteren dan ook een nieuw asbestattest van de makelaar. Uiteraard ben ik niet tevreden met het feit dat er asbest aanwezig is en dat ik moet opdraaien voor de kosten. Lang verhaal kort, we komen mondeling met de verkoper, asbestdeskundige en mezelf overeen om de stok in 3 te delen. Ik neem contact op met de verkoper met de vraag of de asbestverwijderaar zaterdag in de woning kan om de werken uit te voeren. De verkoper weigert de sleutel te geven op aanraden van zijn notaris en de werken pas na de akte te laten uitvoeren. Ik voel mij nu al bedrogen in de situatie en ervaar ook weinig ondersteuning van mijn eigen notaris. Het lijkt er op dat iedereen zo snel mogelijk wil dat ik de akte teken en dat ik erna met de kosten zal zitten. Wat kan ik doen? Kan ik de stekker er volledig uithalen en de verkoop annuleren op basis van dit verkeerd asbestattest?
Bedankt voor jullie feedback!