Koper wil steeds langskomen

Lissss
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Koper wil steeds langskomen

#1 , 01 nov 2024 19:20

Wij verkopen ons huis en de compromis is ondertussen getekend met de kopers. Datum van de akte is over 3 weken.

Nu willen zij steeds blijven langskomen. Zij zijn al 1x langsgekomen zonder ons te verwittigen, nadien aan hen laten weten om alles vlot te laten verlopen dat we graag op voorhand een afspraak inplannen. Nadien dus inderdaad een afspraak ingepland omdat zij opmetingen wilden doen. Daarna zijn ze weer onverwachts langsgekomen en was het enkel om de tuin nog eens te bezichtigen dus hebben wij toegelaten. Dag nadien gemiste oproep en voicemail om opnieuw langs te mogen komen voor opmetingen en vragen stellen. Ik heb hen dan vriendelijk een berichtje gestuurd dat ze vragen via mail konden stellen, we deze zouden bekijken en zo snel als mogelijk hierop zouden reageren. Geen mailtje gehad. Net weer een bericht dat ze willen langskomen voor opmetingen en nadien nog eens moeten terugkomen met werklui voor de toekomstige werken en bestellingen.

Dit houdt gewoon niet op en wij hebben toch ook recht op onze privacy? Plus, wij zijn zelf druk bezig met verhuizen/organiseren/dingen regelen dus hebben hier ook geen tijd meer voor de komende periode. In hoe verre moeten wij hen nog toelaten tot onze woning? Als ik het online wat opzoek hebben wij op zich geen enkele verplichting hierin naar hun toe, klopt dit? Volgens mij is langskomen met werklui ook absoluut niet de bedoeling zolang zij geen eigenaar zijn van de woning?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2024 19:39

Ze mogen natuurlijk vragen hè. Maar u hoeft dit niet toe te staan.

basejumper

#3 , 03 nov 2024 17:30

U hoeft daar niet in mee te gaan. Gezien akte over drie waken kunnen zij hun afspraken met aannemers ook dan inplannen. U geeft gewoon mee dat u professioneel druk bezet bent en niet in de mogelijkheid om steeds beschikbaar te zijn.
Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat aannemers de nieuwe koper angst aan jagen of zware kosten voorspiegelen, kleine mankelentjes of slijtage uitvergroten enz. Wat dan weer leidt tot heronderhandelingen enz. Dus ik zou de boot afhouden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”