Kan ik iemand aanstellen om een huis gekocht op lijfrente te bezoeken in mijn plaats?

@Nordin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kan ik iemand aanstellen om een huis gekocht op lijfrente te bezoeken in mijn plaats?

#1 , 21 okt 2024 15:45

Als Naakte eigenaar is er GEEN goede verhouding met de Vruchtgebruiker waarvan het huis is gekocht in (2010).
Er is een vermoeden dat de Vruchtgebruiker zijn onderhoudsplicht op het huis niet meer zo nauw neemt.

- Kan een "derde" persoon aangesteld worden om dit te controleren?
- Op welke manier kan dit gebeuren?

Alvast bedankt

@Nordin
Topic Starter

#2 , 03 nov 2024 15:09

Niemand?

Franciscus

#3 , 03 nov 2024 17:11

Volgens mij kan u die persoon als lasthebber aanstellen.
Beide identiteitskaarten recto en verso op blad papier
Met de duur uw geschreven tekst dat u hier uw volledige identiteit vermelden (lastgever) persoon X (hier volledige identiteit vermelden) aanstelt als lasthebber om in uw plaats op te treden.
U kan dat beperken tot zaken in verband met dat pand en dat persoon X in uw naam het toezicht / nazicht / controle optreedt in uw naam en bevoegdheden..

Datum plaats en in aantal exemplaren als partijen (hier dus twee)
Beide partijen tekenen indien getypt of via printer handtekeningen van beiden voorafgegaan door de tekst 'gelezen en goedgekeurd' geschreven.

Heb zo twee jaar een aangetrouwde persoon vertegenwoordigd voor alles zelfs de bankzaken - in het WZC en het beheer en verkoop van haar eigendommen. Ook haar vertegenwoordiging in de verschillende VME en voor de verkoopcompromissen. De akte voor de notaris is door erfgenamen getekend gezien ze net daarvoor overleden is.
En de lastgeving dan automatisch stopt.
De beide andere lasthebbers waren de erfgenamen.

Reclame

Terug naar “Kopen”