koer gekocht maar blijkt niet van mij

LouieWi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

koer gekocht maar blijkt niet van mij

#1 , 14 jun 2024 16:43

Enkele jaren geleden heb ik een woning gekocht met een stuk koer. Deze koer was al afgezet door middel van een muur en achterpoort (er loopt nog een weggetje achter naar de andere achterkoeren). Het is zo ook geadverteerd door het immo kantoor en ik heb betaald met deze koer in gedachten. De koer geeft ook toegang tot mijn berging.

Na het kadaster te bekijken zie ik dat de koer helemaal niet van mij is maar van de buurman.
Wat kan ik doen?
De buurman is hier ook van op de hoogte want hij kwam het mij vertellen.
Dit is voor mij problematisch als ik mijn woning wil verhuren of verkopen (of hij zijn woning verkoopt.

mava105

#2 , 14 jun 2024 17:56

Vraag aan de verkoper een schadevergoeding in verhouding tot de oppervlakte.

Franciscus

#3 , 14 jun 2024 18:50

Wat heeft uw notaris dan gedaan in de aankoop bij nakijken van de officiële eigendomsdocumenten???

Reclame

LouieWi
Topic Starter

#4 , 14 jun 2024 19:08

Vraag aan de verkoper een schadevergoeding in verhouding tot de oppervlakte.
Hoe start ik hiermee?

Ik heb telefonisch contact gehad met de notaris en ze zei nogal snel dat er niet veel aan te doen valt. Echter was ik welkom op haar kantoor om alles in meer detail te bekijken. Ik heb geen idee hoe ik de verkoper nog kan bereiken.

LouieWi
Topic Starter

#5 , 14 jun 2024 19:10

Wat heeft uw notaris dan gedaan in de aankoop bij nakijken van de officiële eigendomsdocumenten???
Wellicht niet bewust gedaan, maar iemand mag hier wel verantwoordelijk voor worden gesteld (mss niet de notaris).

Lelie60

#6 , 14 jun 2024 21:53

Kadaster op zich is niet altijd juist. Kijk al uw documenten na. Heb ooit ook een kadasterplan moeten laten verbeteren. Het probleem is dat u moet kunnen bewijzen dat de mensen van het kadaster ooit een fout hebben gemaakt. Dat foutief kadasterplan was ook aan een aankoopakte gehecht en blijkbaar wil dat niet zeggen dat het kadasterplan juist is.

LouieWi
Topic Starter

#7 , 15 jun 2024 10:56

Kadaster op zich is niet altijd juist. Kijk al uw documenten na. Heb ooit ook een kadasterplan moeten laten verbeteren. Het probleem is dat u moet kunnen bewijzen dat de mensen van het kadaster ooit een fout hebben gemaakt. Dat foutief kadasterplan was ook aan een aankoopakte gehecht en blijkbaar wil dat niet zeggen dat het kadasterplan juist is.
Wel wenselijk om een afspraak te maken bij de notaris?

Terug naar “Kopen”