huis verkopen bij dementie

laurijsen
Topic Starter

huis verkopen bij dementie

#1 , 15 feb 2009 13:18

Mijn moeder is dementerend en sinds enkele maanden opgenomen in een verpleeghuis.
Ik doe op dit moment haar geldzaken met een machtiging van de bank.
Met mijn andere broer en zus zijn we van plan haar huis te verkopen en ieder jaar de maximale schenkingen aan de kinderen (3 dus) te doen voordat de overheid uit geldnood de bijdrage voor het verpleegtehuis verhoogd.
Ik heb begrepen dat we hiervoor naar de rechter moeten stappen en dat er dan een bewindvoerder wordt aangesteld.
Die rechter zal hier mogelijk niet mee akkoord gaan en dan hebben we alles voorniets gedaan en ons alleen maar een hoop werk en rompslomp op de hals gehaald.
Wat is wijsheid? Het huis misschien niet verkopen en alles op zijn beloop laten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
juna

#2 , 28 feb 2009 03:45

Er zal idd een voorlopig bewindvoerder worden aangesteld en die zal machtiging moeten vragen aan de vrederechter om het huis te verkopen
op het eerste gezicht zie ik geen redenen waarom de rechter dat zou weigeren, gezien ze in een verzorgingsinstelling zit.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2009 10:48

De rechter zal wel de schenkingen weigeren denk ik.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Kopen”