We willen een huis kopen kan dit?

westhoek

Re: We willen een huis kopen kan dit?

#16 , 07 aug 2011 18:42

Met alle respect, maar ik heb eens je vorige berichten/vragen gelezen.
Als je met zo'n attitude naar een bank stapt zal je nog geen lening krijgen voor 100 €.
Sorry maar, iemand moet u hier met beide voeten op de grond zetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kolleke

#17 , 07 aug 2011 19:57

Ook maar eens in de andere berichten gaan neuzen.
Geen eigen inbreng, in andere berichten wordt gesproken over 1400 euro gezamelijk inkomen per maand ipv 1500, uit huis gezet door niet betalen van huurgelden...
Ik ben ervan overtuigd dat naar een bank lopen voor een lening niet meer zal zijn dan tijdverlies voor beide partijen.

Sommige mensen worden inderdaad beter beschermd tegen zichzelf ipv tegen anderen.

Je hebt zelf je ontslag gegeven op je werk omdat je zwanger was waardoor je geen recht hebt op stempelgeld.
Als ik het goed heb is dat kindje nu 7 maanden, misschien wordt het eens tijd dat je terug aan werken begint te denken.
Eens je werk hebt liggen de zaken op een lening al helemaal anders.

Iedereen kan in de problemen raken (van welke aard ook) door verkeerde of ondoordachte beslissingen maar de enige die voor een oplossing kan zorgen ben jij zelf.
Ik vrees dat net daar het schoentje een beetje wringt, vanzelf verdwijnen problemen niet hoor.
Het meest merkwaardige is dat je je blijkbaar liever nog zwaarder in de problemen wil steken dan dat je de oorsprong van die problemen begint aan te pakken.

Zolang je dat zelf niet (wil) inzie(n) heeft het weinig nut dat anderen je proberen bij te staan of te helpen. (op welke manier dan ook)
Mijn advies: Herpak je, doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je kinderen.
Iedereen moet werken hoor, de koppels waarbij één partner voldoende verdient om de andere te kunnen laten thuisblijven en zich toch evenveel kunnen veroorloven als een werkend koppel zijn maar dun gezaaid.

evgoeth

#18 , 09 aug 2011 11:26

Ja, en als je zelf de huur van een appartement niet kan betalen en er dan wordt uitgezet op bevel van de rechter, dan moet je zeker geen huis gaan kopen.

De banken kunnen daar nog minder mee lachen als ze geen aflossing van een lening krijgen.

Ga naar het OCMW, als het klopt dat er maar 1 inkomen is en 2 kinderen dan moeten ze voor jou iets kunnen doen.

Reclame

helpons
Topic Starter

#19 , 11 aug 2011 17:47

Ja, en als je zelf de huur van een appartement niet kan betalen en er dan wordt uitgezet op bevel van de rechter, dan moet je zeker geen huis gaan kopen.

De banken kunnen daar nog minder mee lachen als ze geen aflossing van een lening krijgen.

Ga naar het OCMW, als het klopt dat er maar 1 inkomen is en 2 kinderen dan moeten ze voor jou iets kunnen doen.
Ik heb denk ik geen recht op een leefloon aangezien mijn man werkt, dus de OCMW kan niet veel doen.

helpons
Topic Starter

#20 , 11 aug 2011 18:03

Met alle respect, maar ik heb eens je vorige berichten/vragen gelezen.
Als je met zo'n attitude naar een bank stapt zal je nog geen lening krijgen voor 100 €.
Sorry maar, iemand moet u hier met beide voeten op de grond zetten.
:oops:

kolleke

#21 , 11 aug 2011 19:36

Hoe komt het trouwens dat je man in drie van je posten een ander inkomen heeft?
Het varieert van 1250 naar 1400 en dan 1500 euro op een week tijd.
Ik begrijp in ieder geval je bedoelingen niet meer en ik denk samen met mij nog meerderen.

Als ik jou was zou ik werk gaan zoeken, ik begrijp niet hoe je het zover hebt laten komen allemaal en nog minder dat je nog steeds denkt dat werken niet nodig is om te bereiken wat je wil.(of om gewoon hier al uit te raken)
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik mijn kinderen zelf in zo'n situatie had gebracht.

lucgescheiden

#22 , 11 aug 2011 19:49

Er bestaan redenen genoeg, die je - buiten je wil om - tot armoede kunnen brengen.
Deze redenen zijn de schande, niet de armoede.

Het is dan ook niet gepast om: anderen iets onvergeefbaar aan te praten, als je geen volledig zicht hebt op alle redenen.
Handige documenten voor Personenrecht

kolleke

#23 , 11 aug 2011 23:11

Mij lijkt het dat die redenen duidelijk genoeg aangegeven worden in verschillende posts.
Hun "oplossingen"voor deze problemen worden mi. ook duidelijk genoeg weergegeven. (alleen zullen deze de problemen nog! groter maken)
Maar je hebt gelijk, het is niet gepast, het is mijn leven niet.

lucgescheiden

#24 , 11 aug 2011 23:58

Er bestaan mensen die eerst twee tot driemaal met hun smikkel tegen iets hards moeten aanlopen, vooraleer
ze beseffen dat het gewapende beton is....
Je kan dan als waarschuwing met een baksteen smijten, maar is dat terecht?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Kopen”