Aankoop woning - makelaar - bank

Has722
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aankoop woning - makelaar - bank

#1 , 25 jul 2023 17:01

Beste leden,

Mijn vraag is tweeledig.

1) Ik moet 10% storten op derdenrekening van makelaar. Wat als ik niet op afgesproken datum het kan overschrijven?
2) Deze vraag heeft betrekking op eerste vraag. Ik beschik momenteel 50% van afgesproken bedrag op mijn rekening en resterend 50% cash. We spreken over ongeveer 20 duizend euro. Hoe kan ik deze storten op mijn rekening zonder dat ik in problemen geraak? Ik vraag geen advies om fraude te plegen maar wel voor een manier om mijn winsten dat ik over de jaren heen heb verdiend (door gebrek aan vertrouwen aan banken op zij heb gezet) en deze nu op een correcte manier kan overschrijven op mijn rekening.

Met vriendelijke groeten,

Has722

Kali

#2 , 25 jul 2023 21:47

Storten op derdenrekening notaris en niet op derdenrekening makelaar …

basejumper

#3 , 26 jul 2023 00:33

Beste

Dat wordt dus moeilijk. Een bank zal vragen van waar dat geld komt. En u mag gerust banken niet vertrouwen, maar zij vertrouwen u uiteraard evenmin blindelings. Zij zijn een belangrijke filter tegen witwassen van misdaadgeld en terrorismefinanciering. Zij kunnen enorme boetes krijgen als ze die taak niet ernstig nemen. Dus ga praten met uw bankier en zorg voor bewijzen van legitieme oorsprong van die gelden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

LeenW

#4 , 26 jul 2023 07:48

U spreekt van winsten, dan zijn er facturen als bewijs?

Terug naar “Kopen”