Onbeheerd perceeltje en natrekking

calendomatic
Topic Starter

Onbeheerd perceeltje en natrekking

#1 , 24 jun 2020 14:01

Aan mijn perceel grenst een perceeltje dat niet beheerd wordt en aan 5 eigenaars toebehoord. Ik heb deze eigenaars al gecontacteerd maar ze vinden het niet de moeite om zich te verplaatsen want ze wonen verspreid over het ganse land. Het betreft maar 10m².

Kan ik eigenaar worden via de vrederechter eventueel via natrekking en zo de hoge regisitratierechten en andere kosten uitspaar?

Voor mij is de perceeltje nuttig zodat ik afpaling en omheining recht kan trekken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2020 18:04

Ik denk niet dat het via de VR kan. De notariskosten en registratie gaan waarschijnlijk meer kosten dan de de waarde van de grond.
Raadpleeg eens uw notaris. En vraag hoeveel de kosten zouden bedragen. Stuur dan een schriftelijke voorstel, met voldoende foto's naar de eigenaars, zodat ze de verplaatsing niet moeten maken. Als uw bod hoog genoeg is, happen ze mogelijks toe.
Zo heb ik ooit voorgehad voor mijn werk dat mijn werkgever een stukje grond had gevonden tussen zijn eigendommen, amper 11 m². Buurman had geen interesse. Mijn werkgever heeft er nog geld bovenop gegeven om van dat stuk af te zijn, waarvan de dossiers enkel maar plaats innam in de dossierkasten.

Sirkii

#3 , 25 jun 2020 12:15

Kan je t niet gewoon inpalmen en na 30 jaar claimen op verkrijgende verjaring?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2020 16:16

Als je dat wil doen zal je sluitende bewijzen moeten hebben van begin ingebruikname, omheinen, gras zaaien of patatten planeten, en dan hopen dat er gedurende 30 jaar geen claims van die buren komen.

Terug naar “Kopen”