Hallo,
Sorry voor de titel, ik wist niet goed hoe ik dit kort kon beschrijven. Tot the point nu:
Mijn buren verkopen hun huis. Ik heb een klein stukje grond (ca 0.5 m^2) dat naast mijn achterbouw ligt waar ik niet aan kan, omdat mijn perceel daar een schuine hoek maakt en ik bij mijn verbouwing deze hoek recht heb gemaakt. Bij mijn buren grenst dit stukje aan hun terras. Vroeger stond daar een betonnen omhei ING die ik met hun toestemming heb afgebroken om mijn verbouwingen te kunnen uitvoeren. Gezien ik daar niet aan kan heb ik aan mijn buren destijds gezegd dat zij daar gerust planten mochten zetten. Zij hebben hier een houten terrasje op gemaakt en wat planten op gezet. Nu vroeg ik mij af of er een eenvoudige manier is om dit kleine stukje grond te verkopen aan mijn toekomstige buren. Ik neem aan dat zij maar raar gaan kijken als ik ze vertel dat dat stukje van mij is en ik er iets mee wil doen.
Ik vraag me nu dus af wat de meest eenvoudige doch correcte manier is om dit te verkopen. Kan er bij de koopacte van mijn toekomstige buren een alinea voorzien worden waar ik ook even een krabbel zet? Moet er een aparte akte gemaakt worden? Zijn hier dan terug notariskosten of kunnen we o deling zelf iets opstellen? Eventueel met foto's om het stuk aan te duiden? Het gaat zoals ik al schreef om een klein stukje dat misschien 150 euro waard is. Ik heb dus geen zin om geld uit te geven om dat te verkopen.
Alvast bedankt.