Notaris gaat niet over tot verdeling koopsom

nomino
Topic Starter

Notaris gaat niet over tot verdeling koopsom

#1 , 29 jan 2009 18:35

Een jaar geleden verkochten wij, na het overlijden van mijn vader, een huis met grond. Wij raadplegen een notaris die voorstelt om openbaar te verkopen. Omdat er na 4 maanden nog niets is gebeurd, besluiten wij zelf om borden te plaatsen. Na ongeveer 3 maanden vinden wij een koper en dan begint voor ons de lijdensweg. De notaris, waarvan sprake, doet helemaal niets en blijft alles uitstellen. Uiteindelijk wordt er in september een compromis opgesteld en pas 4 maanden later, nl 15 december, wordt de akte ondertekent. Het geld wordt gestort op een rekening maar tot op heden hebben wij van de notaris nog geen geld ontvangen. Wanneer wij hiernaar informeren verzint zij altijd iets nieuws om toch niet te betalen.
Wat kunnen wij hieraan doen?
Dit is zeer, zeer beknopt uitgelegd wat wij hebbe ervaren en indien ik het hele verhaal zou doen zou me dat enkele A4-tjes kosten.
Wij hebben ondertussen wel een klacht neergelegd bij het Notarishuis in Antwerpen maar daarvan hebben we tot op heden nog niets vernomen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”